קיפאון במרכולים, שיפור בבתי הקפה: קופיקס עברה להפסד רבעוני
קיפאון במרכולים, שיפור בבתי הקפה: קופיקס עברה להפסד רבעוני
הרשת שבשליטת רמי לוי סיימה את הרבעון השני עם הפסד של 4.4 מיליון שקל; רשת המרכולים רשמה ירידה של 1.3 במכירות ל-68.8 מיליון שקל - רשת בתי הקפה צמחה ב-18% ל-7.2 מיליון שקל
רשת קופיקס שבשליטת רמי לוי מתקשה להתאושש. החברה חתמה את הרבעון השני עם קפאון במכירות שהסתכמו ב-76 מיליון שקל, ומעבר להפסד נקי של 4.4 מיליון שקל ברבעון השני (והפסד של 6.8 מיליון שקל במחצית).
הוצאות המימון שקפצו ב-66% היו הגורם העיקרי למינוס בשורההתחתונה - זינוק שמקורו בירידת ערך בשווי הלוואה שניתנה לחברה כלולה (קופיקס גלובל).
רשת המרכולים, ליבת פעילותה של החברה, סיימה את הרבעון עם ירידה של 1.3% במכירות ל-68.8 מיליון שקל. בסיכום המחצית נרשמה עלייה של 1.5% במכירות ל-136.6 מיליון שקל. בה בעת, המכירות החנויות הזהות - שפעלו גם במחצית השנה שעברה - ירדו ב-11%. הירידה הוסברה בכך שעם הסרת מגבלות הקורונה, חזרו הצרכנים לערוך קניות בחנויות הגדולות.
שיעור הרווחיות הגולמית עלה במחצית ל-30.3% מהמכירות, לעומת 29.7% בתקופה המקבילה אשתקד. זאת באמצעות התאמת מחירי הקנייה מהספקים למחירון של רשת רמי לוי, כמו גם שיפור משמעותי בתנאי הסחר.
במהלך שנת 2019 החלה סופר קופיקס בפיילוט לפתיחה והסבה של סניפי רשת המרכולים לסניפים תחת המותג 'רמי לוי בשכונה' אשר מאפשר מכירת מגוון רחב יותר של פריטים. לאור הצלחת הפיילוט הסבה סופר קופיקס סניפים נוספים והיום קיימים 23 סניפים תחת המותג.
בשונה מהקפאון במכירות המרכולים, הובילה החזרה לשגרה לעלייה של 18% במכירות זרוע בתי הקפה של קופיקס. ברשת שפתחה מאז תחילת השנה 2 סניפים הציגה ברבעון צמיחה של 18% במכירות שהסתכמו ב-7.2 מיליון שקל. במחצית, המנטרלת את השפעת עיתוי חג הפסח, רשמה רשת בתי הקפה עלייה של 42.8% במכירות שהסתכמו ב- 13.4 מיליון שקל.
העלייה הושגה מפתיחת סניפי בתי קפה בהפעלה עצמית (ולמרות השפעה שלילית של סגירת 4 סניפי בתי קפה שהופעלו ע"י זכיינים), גידול בעלויות המפעל וכן ממתן סיוע והנחות בדמי ניהול לזכיינים. אלא שהעלייה ברווח הגולמי לא הדביקה את קצב הצמיחה במכירות, כך שהרווחיות נשחקה ל- 23.3% מהמכירות לעומת 26.7% במחצית הראשונה אשתקד.
פתיחת הסניפים של קבוצת קופיקס גררה עלייה של 10.1% בהוצאות מכירה ושיווק של החברה ועלייה של 14.7% בהוצאות הנהלה וכלליות במחצית, מה שהוביל למעבר להפסד תפעולי בגובה 1.33 מיליון שקל בתקופה. החברה ציינה כי דירקטוריון והנהלת קופיקס פועלים לביצוע מהלכים עסקיים להיפוך המגמה ומעבר לתוצאות חיוביות. בין היתר, באמצעות הקמת עוד סניפים חדשים הן ברשת המרכולים והן ברשת בתי הקפה.