יצרנית הזכוכית החכמה גאוזי שואפת לשווי של 357 מיליון דולר בהנפקה בנאסד"ק
יצרנית הזכוכית החכמה גאוזי שואפת לשווי של 357 מיליון דולר בהנפקה בנאסד"ק
החברה הישראלית שואפת לגייס 75 מיליון דולר בהנפקה, לפי שווי של 282 מיליון דולר לפני הכסף ומחיר מניה של 17 עד 19 דולר; בסבב הגיוס האחרון בסוף 2023 היה מחיר המניה 31 דולר
הנפקת חברת הזכוכית החכמה הישראלית גאוזי צפויה להתקיים בשבוע הבא בבורסת נאסד"ק בניו יורק.
החברה חשפה אתמול (ד') את השווי בהנפקה שאליו היא שואפת, כ-357 מיליון דולר אחרי הכסף. גאוזי שואפת לגייס 75 מיליון דולר בהנפקה של 4.16 מיליון מניות לציבור בטווח מחירים של 17 עד 19 דולר למניה. כך יעמוד שווי החברה לפני הכסף על 282 מיליון דולר בלבד, לעומת שווי גבוה יותר של 500-400 מיליון דולר שבו שאפה לבצע את ההנפקה.
בסבב הגיוס האחרון של החברה בסוף 2023 עמד המחיר על 31 דולר למניה. מניות החברה צפויות להיסחר תחת הסימול GAUZ.
כפי שנחשף בכלכליסט, הגישה גאוזי לפני שנתיים לרשות ניירות ערך האמריקאית (SEC) תשקיף חסוי לקראת הנפקה, אבל זו לא הבשילה.
הכנסות החברה ב-12 החודשים שהסתיימו בחודש מרץ עמדו על 85 מיליון דולר, אבל בקופתה נותרו 2.4 מיליון דולר בסוף הרבעון הראשון, שאותו סיימה החברה עם הפסד של 18.5 מיליון דולר לאחר שסיימה את 2023 בהפסד של 79.3 מיליון דולר.
קרן אייבקס מחזיקה ב-23.7% ממניות החברה וקרן אינפיניטי הישראלית מחזיקה ב-9.3% ממנה.
גאוזי הוקמה בשנת 2010 על ידי שלושה יזמים, בראשם המנכ"ל אייל פסו שמחזיק ב-5.3% ממניות החברה, וכן אדריאן לופר שמשמש סמנכ"ל טכנולוגיות (2.3%) ודימיטרי דוברנקו שמכהן כמהנדס ראשי.
גאוזי פיתחה זכוכית חכמה אשר שולטת באור ובצל באמצעים כימיים. מה שמאפשר התאמה של זכוכיות בכלי רכב, אשר מונעת סינוור ומתאימה את עצמה לעוצמת אור השמש. יצרנית הרכב הונדה, פורד ומרצדס הן חלק מלקוחות החברה, וכמובן גם חברות בנייה שמשתמשות בזכוכית החכמה לציפוי בנייני משרדים.
חתמי ההנפקה, בנקי ההשקעות ברקליס, סטיפל וקוואן, קיבלו אופציה לרכישת 625 אלף מניות נוספות במחיר ההנפקה.