סגור

לאחר שנתיים בתפקיד: המנכ"ל חן מלמד עוזב את אלקטרה פאוור

חברת האנרגיה הודיעה על עזיבת המנכ"ל במקביל לפרסום דוחות כספיים שהראו צמיחה של 20% בהכנסות ומעבר לרווח של 2.4 מיליון שקל לעומת הפסד ברבעון המקביל

מנכ"ל אלקטרה פאוור (לשעבר סופרגז) חן מלמד עוזב את תפקידו לאחר כשנתיים בלבד בתפקיד. מאז שהחל לכהן כמנכ"ל החברה באוגוסט 2022, ירדה מניית אלקטרה פאוור ב-72%. החברה הודיעה על עזיבת מלמד במקביל לפרסום תוצאות כספיות חזקות ברבעון השני של השנה. אלקטרה פאוור תחלק דיבידנד של 10 מיליון שקל.
תחת ניהולו של מלמד ביצעה החברה את השינוי האסטרטגי שבו בחרה להתמקד במכירות חשמל ללקוחות פרטיים תחת המותג "אלקטרה פאוור", והקימה את המיזם המשותף עם חברת האנרגיה המתחדשת אנלייט למכירת חשמל ללקוחות ביתיים בישראל.
אלקטרה פאוור סיכמה את הרבעון השני של 2024 עם צמיחה של 20% בהכנסות ל-186.7 מיליון שקל. עיקר הצמיחה היה במכירות החשמל ללקוחות פרטיים – שזינק כמעט פי עשרה ל-43 מיליון שקל ברבעון השני, הודות למיזם החדש עם אנלייט.
בשני מגזרי הפעילות הנוספים של החברה, מכירות גפ"מ (גז בישול ביתי) ואספקת חשמל באמצעות תחנות כוח קטנות – רשמה החברה ירידה בהכנסות. מכירות הגפ"מ ירדו ב-4.6% והסתכמו ב-91.6 מיליון שקל, מכירות אספקת החשמל ירדו גם הן ב-4.6% ל-51.7 מיליון שקל, לאחר שבחודשים האחרונים ניהלה אלקטרה פאוור משא ומתן עם האחים ויל למכירות פעילות מתקני הקוגנרציה שלה שלא יצא לפועל.
העלייה בהכנסות הובילה את החברה לרשום רווח מפעולות רגילות של 871 אלף שקל, לעומת הפסד של יותר ממיליון שקל במהלך הרבעון המקביל בשנה שעברה. ה-EBITDA זינקה פי 2.8 ל-26 מיליון שקל והחברה סיימה את הרבעון עם רווח של 2.4 מיליון שקל – לעומת הפסד של 16 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה.
בספטמבר 2023 הודיעו אלקטרה פאוור ואנלייט אנרגיה על הקמת המיזם למכירת חשמל ללקוחות פרטיים, ש-65% ממנו יוחזק על ידי אלקטרה פאוור, והיתר על ידי אנלייט שבניהולו של גלעד יעבץ.
מטרת המיזם הוא מכירת חשמל ללקוחות ביתיים ולהתחרות בחברת החשמל, במסגרת פתיחת שוק החשמל לתחרות.
הרעיון מאחורי מיזמים מסוג זה הוא חיבור של חברת אנרגיה היודעת לנהל את צריכת החשמל והייצור לחברה עם מערך שירות לקוחות וחיוב נרחב.