עסקים מהעולם הבא: אפסלון רוכשת חנות לממכר כדי קבורה ב-6 מיליון דולר
עסקים מהעולם הבא: אפסלון רוכשת חנות לממכר כדי קבורה ב-6 מיליון דולר
החנות משווקת את מוצריה באמזון, וולמארט, שופיפיי, EBAY ולסיטונאים; בחנות יש כ-150 סוגי מוצרים שונים ועלות המוצרים הנמכרים תחת המותג הנרכש נעה בטווח של 200-20 דולר למוצר; סך העמלות הכולל לאמזון במחצית הראשונה של 2021 היוו כ-26% מהמכירות והסתכמו ב-600 אלף דולר; אפסלון היא חברת סחר מקוון שנסחרת בבורסת ת"א
חברת הסחר המקוון אפסלון, שנסחרת בבורסת ת"א, רוכשת חנות לממכר כדי קבורה בתמורה ל-6 מיליון דולר. החנות משווקת את מוצריה באמזון, וולמארט, שופיפיי, EBAY ולסיטונאים.
במסגרת ההסכם אפסלון תשלם כאמור 6 מיליון דולר עבור הזכויות במוצרי החנות וחשבון המשתמש לתפעול עמודי המכירה של מוצרי החנות, וכן תוספת של 1.1 מיליון דולר עבור המלאי למכירה שבבעלות החנות. בחנות יש כ-150 סוגי מוצרים שונים ועלות המוצרים הנמכרים תחת המותג הנרכש נעה בטווח של 200-20 דולר למוצר.
מהדיווח של אפסלון עולה כי במחצית הראשונה של 2021 הכנסות עמוד המכירה של החנות באמזון הסתכמו ב-2.3 מיליון דולר, בעוד שבשנת 2020 כולה ההכנסות של החנות הסתכמו ב-3 מיליון דולר. סך העמלות הכולל לאמזון במחצית הראשונה של 2021 היוו כ-26% מהמכירות והסתכמו ב-600 אלף דולר.
הרווח הגולמי לפני מס במחצית הראשונה עמד על 846 אלף דולר. תחת ההנחה שהתוצאות במחצית הראשונה מייצגות עבור השנה כולה, אזי המשמעות היא שאפסלון רכשה את החנות לפי מכפיל רווח גולמי של 3.5.
אפסלון מעדכנת כי במקביל לרכישת החנות, החברה החלה במגעים להתקשרות עם גוף מוביל מעולם המשלוחים והאחסנה לצורך בניית תשתית של אופרציית אחסנה, אריזה ומשלוח בארה"ב של מוצרי החנות ובהמשך גם מוצרים ממותגים נוספים של אפסלון. זאת, מתוך כוונה להגדיל את יכולת השיווק, ההפצה והמכירה של המותג הנרכש באמצעות פניה לקהל יעד גם מחוץ לאמזון.
אפסלון הפכה לחברה ציבורית אחרי שפעילותה הוכנסה לתוך השלד הבורסאי של חברת צירון בתי זיקוק. הכנסות אפסלון ב-2020 הסתכמו ב-2.6 מיליון דולר וההפסד בשורה התחתונה הסתכם ב-700 אלף דולר. שווי השוק הנוכחי של החברה עומד על 100 מיליון שקל. עם בעלי העניין באפסלון נמנים מור בית השקעות (11.5%), אקסלנס (10%) ופסגות (5.3%).
לחברת אפסלון שלושה תחומי פעילות: פעילות סחר עצמית שבמסגרתה החברה עוסקת בהקמה, רכישה, השבחה ותפעול פעילות סחר במסגרת אמאזון מרקטלייס; פעילות כלי תוכנה לסוחרי אמזון, שכוללת פיתוח כלים טכנולוגיים לניהול חנויות באתר אמזון; ופעילות בתחום השירותים, שבמסגרתה אפסלון עוסקת במתן שירותי ייעוץ וערעור לסוחרים באמזון שהחנויות שלהם נחסמו, בטענה שחרגו ממדיניות וכללי השימוש.