סגור

עם הערת רואי חשבון וגירעון, המתחרה של ויה שואפת לשווי של 60 מיליון שקל

לכלכליסט נודע כי אופטיסיטי, שפיתחה פלטפורמת תחבורה חכמה, מקווה לגייס 12 מיליון שקל. אם ההנפקה תצא לפועל, יהפוך המייסד אבי גבאי (28) למנכ"ל הצעיר בבורסת תל אביב

גל ההנפקות הגדול שהחל ב־2020, שעד כה הביא לבורסת ת"א 112 חברות שגייסו כמעט 15 מיליארד שקל, הכניס לאחוזת בית שלל חברות טכנולוגיה בשלבי בשלות שונים — חלקן עדיין מפתחות את המוצר ובעיקר מוכרות חלום, חלקן מציגות חולשות פיננסיות ומיעוטן בשלות.
לגל הזה מצטרפת כעת אופטיסיטי (OptiCity), שקמה ב־2019 ושפיתחה פלטפורמת תחבורה חכמה לייעול ואופטימיזציה של מערכי היסעים. לכלכליסט נודע כי החברה שואפת, על פי הערכות, לגייס 16 מיליון שקל לפי שווי של 60 מיליון שקל לפני הכסף. את ההנפקה תוביל חברת החיתום אייפקס שמנהלים אהרון סמרה ואסף דגן. בחברה מכהן גם עמית מלצר כדירקטור שמשמש כיועץ בתחום ה-IT וסייבר.
1 צפייה בגלריה
אבי גבאי מנכ"ל ומייסד אופטיסיטי
אבי גבאי מנכ"ל ומייסד אופטיסיטי
אבי גבאי, מנכ"ל ומייסד אופטיסיטי
האפליקציה שפיתחה החברה נמכרת לארגונים ומשמשת את העובדים והנהגים, הן לקביעת מסלול הנסיעה והן לאופטימיזציה של המחירים. אופטיסיטי היא מתחרה של ויה, גט ורייד. על לקוחות החברה נמנים משרדי ממשלה, חברת הסלולר פלאפון, חברת כוח אדם מנפוואר, חברת החשמל ווייקס.
החברה, נמצאת בשליטת אל.אס לג'נדרי סולושנס (89.5%) ‑ חברה פרטית שבעלי המניות בה הם המייסד והמנכ"ל אבי גבאי, נאור פארי, ניב בייביץ וחברת Satellium Limited שבבעלותו המלאה של ראובן צבאג, אשר רשומה במלטה.
מהתשקיף שפרסמה אופטיסיטי עולה כי הכנסותיה במחצית הראשונה של 2021 עמדו על 138 אלף שקל, עלייה של 75% מההכנסות שרשמה בתקופה המקבילה, שהסתכמו ב־79 אלף שקל. את 2020 סיימה החברה עם הכנסות של 191 אלף שקל. ההפסד הכולל במחצית הראשונה של השנה הסתכם ב־4 מיליון שקל, בעוד שבתקופה המקבילה הוא הסתכם ב־1.4 מיליון שקל. את 2020 חתמה החברה בהפסד של 3.6 מיליון שקל. בדוחות החברה יש הערת "תשומת לב" של רואי החשבון לכך שבמידה ולא תגייס משאבים נוספים היא עשויה להגיע למצב שבו מתעוררים ספקות משמעותיים לקיומה כ"עסק חי".
להערכת אופטיסיטי, את 2021 היא תסיים עם הכנסות של 800 אלף שקל. כלומר, היא צופה הכנסות של 662 אלף שקל במחצית השנייה. ב־2022 מעריכה החברה שהכנסותיה ינועו בטווח של 5.5‑7 מיליון שקל והרווח התפעולי ינוע בין 700 אלף שקל ל־2.2 מיליון שקל. ל־2023 מציבה החברה יעד הכנסות של 13.7‑17.5 מיליון שקל ויעד רווח תפעולי של 3.2‑7 מיליון שקל. נכון לסוף המחצית הראשונה של השנה לחברה גירעון של 1.5 מיליון שקל בהון העצמי.
מדובר בגירעון נמוך מזה שנרשם בסוף 2020 — 4.5 מיליון שקל — וזאת הודות להזרמת כסף מצד בעלי המניות במסגרת עסקת SAFE. כלומר, הכסף נכנס עכשיו והתמורה היא במניות לאחר ההנפקה. היקף ההזרמה עמד על 3.5 מיליון שקל. גבאי, בעל עבר ביחידה האלקטרונית של חיל האוויר ובן 28 בלבד, שיהפוך למנכ"ל הצעיר בבורסה אם ההנפקה תושלם, הזרים 130 אלף שקל לחברה. לאחר ההנפקה הכספים יושבו למשקיעים או שיומרו למניות החברה לפי שווי של 50 מיליון שקל לפני הכסף, או לפי מחיר מניה אפקטיבי בהנחה של 10%.
במידה שהשווי יהיה גבוה מ־50 מיליון שקל יקבלו המשקיעים אופציות כפיצוי. כספי ההנפקה ישמשו את אופטיסיטי לפיתוח מחלקת השיווק והמכירות של החברה (30%‑40%) ומו"פ (25‑35%). שאר הסכום ישמש להוצאות שוטפות. 200 אלף שקל ישמשו כבונוס חד־פעמי לעובדים.
לפי החברה, ההכנסות הצפויות של שוק התחבורה ב־2030 עתידות לעמוד על 90 מיליארד דולר, בעוד שב־2020 הן הסתכמו ב־40 מיליארד דולר.