העלאות המחירים ופיטורי העובדים הקפיצו את הרווח של שופרסל פי 5 ל-237 מיליון שקל
העלאות המחירים ופיטורי העובדים הקפיצו את הרווח של שופרסל פי 5 ל-237 מיליון שקל
צעדי ההתייעלות האגרסיביים של בעלי השליטה החדשים, לצד העלאות מחירים וצמצום מבצעים, הובילו לזינוק ברווח הנקי ברבעון השלישי; המכירות צמחו ב-6.4% ל-4.1 מיליארד שקל; האחים יוסי ושלומי אמיר השלימו את רכישת השליטה בשופרסל בפברואר השנה ומונו למנכ"לים משותפים
שופרסל הציגה זינוק חריג של 370% ברווח הנקי ברבעון השלישי, בעקבות העלאות המחירים וצמצום המבצעים, לצד צעדי התייעלות אגרסיביים שהובילו יוסי ושלומי אמיר, בעלי השליטה (24.9%) החדשים בחברה.
מכירות החברה צמחו ב-6.4% ל-4.1 מיליארד שקל, כשליבת הפעילות-מכירות רשת הסופרמרקטים צמחה ב-6.3% ל-3.78 מיליארד שקל. הרווח הנקי זינק פי 4.7 ל-237 מיליון שקל.
הצמיחה נרשמה בדחיפת ההתייקרויות שביצעו הספקים והרשת המחזיקה במותג פרטי.
כחודש לאחר רכישת השליטה בפברואר השנה, לקחו האחים אמיר את מושכות הניהול וכמנכ"לים משותפים החליפו את רוב שדרת הניהול, פיטרו כ-200 עובדי מטה, ביטלו התקשרויות עם משרדי פרסום ויועצים חיצוניים, סגרו משרדים חיצוניים ששכרה החברה לפעילויות האונליין והנדל"ן, ופעלו לשיפור מסיבי של תנאי הסחר מהספקים, לצד שינוי מדיניות התמחור.
כל אלו ועוד, הובילו לשיפור החד בתוצאות רבעון, בהמשך לשיפור שכבר נרשם ברבעון השני השנה.
המכירות בסניפים ובמרכזי האונליין צמחו בשיעור גבוה יותר של 6.6% והסתכמו ב-3.9 מיליארד שקל ואילו המכירות בחנויות הזהות, אלו שפעלו גם ברבעון המקביל אשתקד, צמחו ב-6.8%. עלייה במכירות, לצד צמצום שטחי מסחר, הובילה לעלייה של 10.7% במכירות למ"ר שעמדו על 6,956 שקל, לעומת 6.285 שקל ברבעון המקביל אשתקד.
יישום תוכנית ההתייעלות של האחים אמיר בא לידי ביטוי בין היתר בירידה בנתח פעילות האונליין ל-17.1% וצמצום נתח מכירות המותג הפרטי ל-23.6%, בהשוואה ל-17.9% ו-26.5% בהתאמה ברבעון המקביל אשתקד.
העלייה במכירות תורגמה לזינוק של 15.6% ברווח הגולמי שהסתכם ב-1.2 מיליארד שקל. בעקבות כך, רשמה שופרסל זינוק ברווחיות הגולמית ל-28.5% מהמכירות, לעומת 26.2% ברבעון המקביל אשתקד. השיפור ברווחיות הוסבר בצמצום עלויית, אך יש לו גם קשר הדוק לשיפור תנאי סחר מהספקים והעלאות מחירים.
הקפיצה ברווח הגולמי, לצד צמצום הוצאות מכירה ושיווק, הנהלה וכלליות ל-22% מהמכירות, לעומת 22.6% ברבעון המקביל אשתקד, הזניקו את הרווח
התפעולי של שופרסל בקמעונאות המזון ב-125% ל-232 מיליון שקל. כתוצאה מכך, קפצה הרווחיות התפעולית ל-6.1% מהמכירות, לעומת 2.9% ברבעון המקביל אשתקד.
השיפור בתוצאות בא לידי ביטוי גם ברשת הפארם בי (BE), שמכירותיה צמחו ברבעון ב-7.4% ל-290 מיליון שקל, והמכירות בחנויות הזהות צמחו ב-6.6% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, לצד עלייה של 1.9% במכירות למ"ר שעמדו על 6.758 שקל.
רשת הפארם עדיין מציגה חולשה תפעולית ורשמה ברבעון רווח תפעולי של 1 מיליין שקל, המהווה 0.3% רווחיות תפעולית, לעומצ 1.5% ברבעון המקביל אשתקד. הירידה ברווחיות נומקה בהפחותות שביצעה החברה בעקבות מהלך מיתוג מחדש של הרשת ומפתיחת חנויות חדשות.
עוד נהנתה החברה ברבעון מרווח של 44 מיליון שקל ממכירת חלקה של שופרסל בפייבוקס לבנק דיסקונט, וכן משערוך נדל"ן להשקעה ומכירת נכסים לא פיננסים בתמורה ל-20 מיליון שקל. אלו הקפיצו את הרווחיות התפעולית של החברה ל-8% מהמכירות, לעומת 3.6% ברבעון המקביל.