תדיראן הניבה למשה ממרוד 2.2 מיליארד שקל ב־6 שנים
תדיראן הניבה למשה ממרוד 2.2 מיליארד שקל ב־6 שנים
בעל השליטה (66.9%) ומנכ"ל ענקית המזגנים הזניק אותה לשווי של 3.3 מיליארד שקל ורשם ברבעון השני שיאים חדשים של הכנסות ורווח נקי — גבוהים אף מאלה של תקופת הסגר ב־2020. חלקו בדיבידנדים שחולקו מ־2016 הסתכם בכ־182 מיליון שקל
הקיץ הישראלי המעיק, בצירוף רכישה של פעילות בתחום הסולארי, סידרו תדיראן גרופ שבשליטת משה ממרוד (66.9%) רבעון חזק נוסף עם תוצאות שיא, שהפכו את החברה לבוננזה עבור בעל השליטה.
תדיראן ממשיכה לרשום שיפור מתמיד בתוצאות, והרבעון השני השנה היה החזק ביותר בהיסטוריה שלה - חזק אפילו יותר מהרבעון השני של 2020, שהיה רבעון שיא, בשל הביקוש המוגבר למזגנים. הביקוש אז נבע מגל החום החריג שפקד את ישראל במאי, ומהעובדה שהציבור היה תקוע בבתים במהלך הסגר הראשון.
שווי השוק הוכפל פי 9 משנת 2016
צמיחת תדיראן גרופ מתבטאת יפה באחזקתו של ממרוד. בתחילת 2016 היה שווי השוק של החברה בבורסת תל אביב 374 מיליון שקל, ואילו אתמול הוא הגיע ל־3.3 מיליארד שקל. משמעות הדבר היא שנתח אחזקתו של בעל השליטה צמח במהלך תקופה של קצת יותר מ־5 שנים וחצי בלא פחות מ־1.96 מיליארד שקל ועומד כיום על 2.23 מיליארד שקל.
בנוסף, תדיראן גרופ נהפכה עם השנים למכונת מזומנים עבור ממרוד ויתר בעלי המניות, ובהם חברות הביטוח מגדל והפניקס, שמחזיקות כל אחת בקרוב ל־5%, חברת הביטוח הראל, שמחזיקה ב־3.4%, ובתי ההשקעות אלטשולר שחם ומור, שכל אחד מהם מחזיק בכ־2% מהמניות. החברה חילקה מתחילת 2016 דיבידנדים בהיקף מצטבר של 258 מיליון שקל - סכום הכולל את 33 מיליון השקלים שעל חלוקתם כדיבידנד הכריזה אתמול.
שיעור אחזקתו של ממרוד השתנה עם השנים, ומחישוב שנעשה על פי שיעור האחזקה הממוצע שלו עולה כי חלקו בדיבידנדים שחולקו עומד על כ־182 מיליון שקל. עלות שכרו מתחילת 2016 עמדה על 20 מיליון שקל, כך שהשכר בתוספת העלייה המטורפת בשווי של תדיראן והרווחים שחלוקו יצרו לממרוד 2.16 מיליארד שקל בחמש וחצי השנים האחרונות.
ברבעון השני השנה רשמה תדיראן גרופ עלייה של 37% בהכנסות, שהסתכמו ב־388.1 מיליון שקל ומהוות את ההכנסות הרבעוניות הגבוהות ביותר שהיו לחברה אי־פעם. בחלוקה למגזרים, ייצר מגזר מוצרי הצריכה המסורתי, שכולל את מכירות המזגנים, הכנסות של 281.9 מיליון שקל - עלייה של 1.1% לעומת הרבעון השני ב־2020, שכאמור היה רבעון שיא. תחום האנרגיה, שכולל גם את תוצאות תדיראן סולאר, שאוחדו בתחילת השנה הנוכחית, ייצר הכנסות של 106.2 מיליון שקל בהשוואה ל־4.4 מיליון שקל, טרם הרכישה של 75% ממניות אלירן סולאר ברבעון השני אשתקד.
הרווח התפעולי של החברה זינק ב־36% לסכום של 56.9 מיליון שקל, ובשורה התחתונה רשמה תדיראן גרופ רווח נקי של 40.2 מיליון שקל, עלייה של 33.4% לעומת הרבעון המקביל. מדובר בשיא נוסף, שכן זהו הרווח הנקי הרבעוני הגבוה ביותר שרשמה החברה בתולדותיה. הרווח הגבוה ביותר עד כה היה זה שרשמה ברבעון השלישי של 2020 והסתכם ב־37.4 מיליון שקל.
בעקבות התוצאות הודיע הדירקטוריון על חלוקת רווחים. תדיראן גרופ תחלק דיבידנד של 33 מיליון שקל, שמצטרף לחלוקה של 50 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה. בכל אחת מהשנים 2016 עד 2019 חילקה החברה דיבידנדים שנעו בין 30 ל־40 מיליון שקל, ובשנה שעברה - בעקבות התוצאות המוצלחות - חילקה 44.7 מיליון שקל. תוצאות השיא שנרשמו השנה הניבו לבעלי המניות חלוקת דיבידנדים של 83 מיליון שקל.
רכש את תדיראן ב־2009 תמורת 23.8 מיליון שקל
דרכו של ממרוד לשליטה בתדיראן החלה בחברה שהקים ב־1989, קריסטל מוצרי צריכה שמה, שאותה הנפיק בבורסה המקומית ב־1991. באוקטובר 2009 הודיעה קריסטל על רכישת תדיראן מוצרי צריכה, שהיתה חברה פרטית, מידי Carrier תמורת 23.8 מיליון שקל. הרכישה הושלמה בנובמבר 2009, ופעילות תדיראן מוצרי צריכה מוזגה לתוך קריסטל משנת 2010. בהמשך שונה שמה של קריסטל לתדיראן הולדינגס - וכיום תדיראן גרופ.
החברה נכנסה השנה לתחום האנרגיה המתחדשת באמצעות תדיראן סולאר, שמתכננת ומפיצה מוצרים להרכבת מערכות פוטו־וולטאיות בשוק הצומח בישראל. החברה היא מפיצה מורשית של יצרנית הפאנלים הסולאריים ג'ינקו סולאר (Jinko), המספקת מערכות אופטימיזציה בתחום ופועלת בתחום הקונסטרוקציה. בנוסף השיקה תדיראן פיתוח שלה, המבוסס על שימוש במי חמצן ואמור לקטול חיידקים ונגיפים - דוגמת נגיף הקורונה - באמצעות מערכת מיזוג האוויר.
מניית תדיראן גרופ עלתה אתמול בתום יום המסחר ב־0.7%, לאחר שטיפסה ביותר מ־68% מתחילת השנה וב־109% ב־12 החודשים האחרונים, זאת בשעה שמדד ת"א־125 עלה מינואר ב־12%.
ממרוד, המכהן כמנכ"ל תדיראן גרופ, אמר עם פרסום התוצאות הכספיות כי "מכירות המזגנים ברבעון המקביל אשתקד היו הגבוהות בהיסטוריה של החברה לרבעון שני, שהיה בו גל חום משמעותי במהלך מאי, והיה חם מהממוצע, ולמרות זאת, הצלחנו לשמר את רמת המכירות במגזר מוצרי הצריכה ואף להגדילה, תוך צמיחה ברווח המגזרי - למרות מגמת התייקרות חומרי הגלם והעלייה בעלויות הלוגיסטיקה".