סגור

דוחות ראשונים לגלאסבוקס: ההכנסות גדלו ל-17.7 מיליון דולר, ההפסד ל-6 מיליון

ההכנסות השנתיות החוזרות שאינן חד פעמיות צמחו במחצית ב-25% ל-37 מיליון דולר. החברה שהונפקה ביוני בבורסה בת"א דיווחה על תוספת של 30 לקוחות חדשים במחצית הראשונה

דו"חות ראשונים לחברת גלאסבוקס (Glassbox) מאז הונפקה ביוני בבורסה בת"א. הכנסות החברה (פרופורמה) עמדו על 17.7 מיליון דולר, גידול של 20% ביחס למחצית המקבילה ב-2020.


החברה רשמה הכנסות חוזרות (ARR) - הכנסות מלקוחות שהטמיעו את המוצר של החברה, ושאינן חד פעמיות - של 37 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2021, עלייה של 25% בהשוואה לתקופה המקבילה. ההכנוסת מלקוחות בענן עלו ב-32% ביחד לחציון המקביל ב-2020. עם זאת, גם ההפסד החציוני גדל מ-4.5 מיליון דולר ל-6 מיליון דולר.
גלאסבוקס המנוהלת ע"י ירון מורגנשטרן גייסה ביוני 179 מיליון שקל לפי שווי של 913 מיליארד שקל לפני הכסף. מאז ההנפקה ירדה המניה ב-14% והחברה נסחרת בשווי של 941 מיליון שקל.
הטכנולוגיה שפיתחה גלאסבוקס מאפשרת לארגונים לנתח את נתוני הגלישה של המשתמשים באתרים ובאפליקציות שלהם, לזהות מגמות ודפוסים של שימוש – וכך לשפר ולייעל את השירות שהם מספקים. החברה ציינה כי היא מרחיבה את תחומי פעילותה לענפי פעילות לקוחות נוספים (וורטיקליים) כגון חברות טכנולוגיה, שירותים ממשלתיים, מוסדות בריאות וחינוך דיגיטלי.
גלאסבוקס הוקמה ב-2010 על ידי ירון גואטה שמשמש כסמנכ״ל טכנולוגיות, יואב שרייבר, סמנכ״ל התפעול וחנן בלומשטיין, סמנכ״ל הלקוחות. ב-2015 הצטרף המנכ"ל מורגנשטרן, ומאז הצטרפותו עברה החברה מיתוג מחדש ורשמה צמיחה אורגנית וגם צמיחה באמצעות רכישות.
במחצית הראשונה של 2021 נוספו לגלאסבוקס 30 לקוחות חדשים . במהלך החציון חתמה החברה על הסכמי שיתוף פעולה אסטרטגיים עם קוואלטריקס ומיקרוסופט. בין הבולטים בלקוחות הקיימים שלה (350 במספר), הם SoFi ,Wireless TrackFone, ושישה מבין עשרה הבנקים הגדולים בעולם. החברה מעסיקה 266 עובדים, 100 מתוכם בישראל.
באוקטובר 2020 רכשה גלאסבוקס את חברת SessionCam מווילס כדי להרחיב את הפריסה הגיאוגרפית שלה.
גלאסבוקס גייסה עד להנפקה 72.5 מיליון דולר. סבב הגיוס האחרון נערך באפריל 2020, שבו גויסו 40 מיליון דולר בסבב שאותו הובילה קרן ברייטון פארק קפיטל מניו יורק, ובו השתתפו גם גפן קפיטל, Ibex Investors ,Updata Partners ו־CEIIF. אייבקס מחזיקה ב-33% ממניות החברה, ברייטון ואפדאטה ב-10.5%.
יתרת המזומנים והפיקדונות של החברה עמדה בסוף החציון על כ-68 מיליון דולר; בהנפקה גייסה 96 מיליון דולר - מהם 55 מיליון דולר שהוזרמו לחברה תמורת מניות ו-41 מיליון דולר בהצעת מכר.
לחברה יעד שאפתני: הכנסות שנתיות חוזרות (ARR) של כ-100 מיליון דולר בתוך 4-2 שנים ממועד ההנפקה והיא בוחנת הרחבת פעילות באמצעות מיזוגים ורכישות.
גלאסבוקס מציינת כי היא מתכננת לוותר על ההקלה הניתנת לחברות חדשות שמאפשרת להן לדווח אחת לחצי שנה, ולעבור לשיטת דיווח רבעונית.
מורגנשטרן אמר כי "אנחנו שמחים לדווח על חציון חזק, אשר מציב את גלאסבוקס כחברה מובילה בתחומה בשוק, ואנחנו רואים את הדרישה בשוק לפתרון שלנו. הצמיחה המשמעותית שלנו ב ARR נובעת הן מצמיחה בשיעור הלקוחות החדשים במגוון רחב של ורטיקלים וגאוגרפיות, והן מביצועים חזקים מאוד בשימור והרחבת הפעילות עם הלקוחות הקיימים. אנו מחוייבים להמשך הצמיחה של גלאסבוקס ונפעל לעמידה ביעדים ברבעונים הבאים".

1 צפייה בגלריה
ירון מורגנשטרן glassbox כנס e commerce 360 וידאו
ירון מורגנשטרן glassbox כנס e commerce 360 וידאו
ירון מורגנשטרן מנכ"ל גלאסבוקס
(צילום: עמית שעל)