סגור
חן מלמד  מנכל משקי אנרגיה
מנכ"ל החברה חן מלמד (צילום: דרור סיתהכל)

אלקטרה פאוור: הופסק המו"מ למכירת תחנת קוגנרציה בעד 220 מיליון שקל

החברה דיוחה כי המו"מ למכירת התחנה לא הבשיל. ביוני חתמה החברה על מזכר הבנות. זהות הרוכשת לא פורסמה, אך נודע כי מדובר באחים ויל שזכו במכרז להפרטת הדואר

המשא ומתן לא הבשיל, ואלקטרה פאוור הודיעה על הפסקת המו"מ למכירת תחנת הקוגנרציה של החברה בעד 220 מיליון שקל.
ביוני חתמה החברה על מזכר הבנות עם צד שלישי למכירת תחנת הקוגנרציה של החברה בתמורה ל-170 מיליון שקל, יחד עם סכומים נוספים שלהערכת החברה מגיעים ל-50 מיליון שקל נוספים.
אלקטרה פאוור לא פרסמה את זהות הרוכשת, אך נודע כי מדובר באחים ויל המחזיקים במילגם ולאחרונה גם זכו במכרז להפרטת דואר ישראל מידי המדינה.
מתקני קוגנרציה הם מעין תחנות כוח קטנות שמפיקות חשמל וקיטור ומשמשות בין היתר למפעלים תעשייתיים. נכון ליוני האחרון, לאלקטרה פאוור 22 מגה-וואט של מתקני קוגנרציה פעילים, יחד עם 33 מגה וואט בשלבי הקמה שצפויים לקום עד סוף השנה הנוכחית.
בשנתיים האחרונות, עם כניסתו של חן מלמד לתפקיד מנכ"ל החברה, מתמקדת אלקטרה פאוור בשינוי אסטרטגיה והתמקדות במכירת חשמל לצרכנים ביתיים, כחלק מהשינוי של רשות החשמל שפותח את מקטע אספקת החשמל (הקשר עם הלקוח ומערכי החיוב) לתחרות. לאלקטרה פאוור מיזם משותף עם חברת האנרגיה המתחדשת אנלייט שבניהולו של גלעד יעבץ למכירת החשמל ללקוחות.
בין היתר, בשל המיקוד במכירת התחנות, בחברה החלו באסטרטגיה של מכירת נכסים שונים של ייצור חשמל וגם במטרה לצמצם את החוב הפיננסי של החברה, שעמד על 655 מיליון שקל בסוף הרבעון הראשון של 2024, לעומת 695 מיליון שקל בסוף 2023.
בדיווח לבורסה ציינה החברה: "בכוונת החברה להמשיך ולפעול בהתאם לתוכנית האסטרטגית שלה למיקוד פעילותה בתחומי הגפ"מ, החשמל והגז הטבעי וכן להסדרת מבנה ההון וצמצום החוב שלה, בין היתר באמצעות בחינת אפיקי מימון נוספים לפעילותה, ובנוסף להמשיך בניהול ותפעול של פעילות הקוגנרציה תוך השבחתה"