סגור
AIRBNB חידושים באפליקציה
Airbnb (צילום: Airbnb)

הזמנות שיא ל-Airbnb ברבעון - תחזית זהירה הפילה את המניה

מספר הלילות המוזמנים עמד ברבעון הראשון על 121.1 מיליון, הגבוה ביותר עליו דיווחה החברה אך פחות מהתחזיות בשוק; שיעור ההזמנות לטווח ארוך ירד ל-18%, מול 21% לפני שנה; ב-Airbnb ציינו כי המספרים ברבעון השני ירדו ביחס לתקופה המקבילה ב-2022, שבה נרשמו ביקושים ערים במיוחד, לאחר שדעך החשש מזן האומיקרון

ב- Airbnb מסכמים רבעון עם מספר שיא של לילות מוזמנים, אף שפחות מהתחזיות בשוק. את המשקיעים הדאיגה במיוחד התחזית להמשך הדרך, שהפילה את מניית החברה ב-12% במסחר המאוחר.
מספר הלילות המוזמנים עמד ברבעון הראשון על 121.1 מיליון, כאמור המספר הגבוה אי פעם לדוח רבעוני של החברה, אך מתחת לציפיות האנליסטים שעמדו על 121.7 מיליון. שיעור ההזמנות לתקופות ארוכות (28 לילות ומעלה) ירד ל-18% מכלל ההזמנות, מול 21% ברבעון המקביל.
סכום ההזמנות הכולל עמד על 20.1 מיליארד דולר והמחיר הממוצע ליום עמד על 168.43 דולר למניה – בשני המקרים מעל הציפיות בשוק, של 20.1 מיליארד דולר ו-164.80 דולר בהתאמה.
החברה הדגישה עם זאת כי מספר ההזמנות בשנה ברבעון הנוכחי (שני) צפוי לשקף ירידה בהשוואה לתקופה המקבילה – שכן בחודשים אפריל-יוני 2022 נרשמו ביקושים חזקים במיוחד, עם ירידת החששות מזן האומיקרון של הקורונה.
את הרבעון הראשון סיימה Airbnb עם רווח נקי של 117 מיליון דולר או 18 סנט למניה, לעומת הפסד של 19 מיליון דולר או של 3 סנט למניה ברבעון המקביל. ה-EBITDA המתואם עמד על 272 מיליון דולר, בשוק ציפו ל-259 מיליון דולר.
ההכנסות ברבעון הראשון הסתכמו ב-1.82 מיליארד דולר, בהשוואה ל-1.51 מיליארד דולר ברבעון המקביל ב-2022. האנליסטים ציפו להכנסות נמוכות יותר, של 1.79 מיליארד דולר.
החברה מצפה לרשום ברבעון הנוכחי (שני) הכנסות בטווח של 2.45-2.35 מיליארד דולר. זאת בשעה שהאנליסטים מצפים לשורת הכנסות של 2.42 מיליארד דולר.