סגור
טים קוק מנכ"ל אפל מסיבת עיתונאים השקת מוצרים חדשים 12.9.23
מנכ"ל אפל, טים קוק (Photo: Reuters/Loren Elliott)

אפל תרכוש בחזרה מניות בסכום הגדול בתולדותיה; מכירות האייפון ירדו ב-10.5%

היקף התוכנית לרכישת המניות - 110 מיליארד דולר; ההכנסות רשמו ירידה של 4.3% ועמדו על 90.75 מיליארד דולר, אך עקפו במעט את הצפי; הרווח למניה - 1.53 דולר לעומת צפי ל-1.5; המניה עולה ב-4% במסחר המאוחר

אפל פרסמה הלילה (ה') את דוחותיה הרבעוניים, מהם עולה כי עקפה במעט את התחזיות אבל סך ההכנסות ירדו ב-4.3% ומכירות האייפון צללו ברבעון ביותר מ-10%. בנוסף, החברה הודיעה על רכישה חוזרת של מניות בהיקף של 110 מיליארד דולר, הגדולה ביותר בתולדותיה. מנייתה עולה במסחר המאוחר ב-4%, לאחר שננעלה בעלייה של 2.2% ל-173 דולר.
אפל גם הודיעה שתחלק דיבידנד בגובה 25 סנט למניה, שישולם ב-16 במאי לכל בעלי המניות נכון ל-13 במאי.
ההכנסות של ענקית הטכנולוגיה ברבעון הקלנדרי הראשון של 2024 עמדו על 90.75 מיליארד דולר. זאת, לעומת תחזיות אנליסטים שצפו לחברה הכנסות של 90.01 מיליארד דולר.
הרווח הנקי ירד ב-2.2% ל-23.64 מיליארד דולר. הרווח למניה עמד על 1.53 דולר. זאת, לעומת תחזיות אנליסטים שצפו לחברה רווח של 1.5 דולר למניה.
את הירידה בהכנסות הובילו מכירות האייפון, שצנחו ב-10.5% ל-45.96 מיליארד דולר (נמוך מעט מתחזיות אנליסטים, שצפו מכירות של 46 מיליארד דולר), כאשר במקביל נרשמו ירידות בולטות גם במכירות האייפד (16.7% ל-5.56 מיליארד דולר) ובקטגוריית המוצרים הלבישים והאביזרים (9.6% ל-7.91 מיליארד דולר). מנגד, קטגוריית השירותים רשמה צמיחה נאה של 14.2% ל-23.87 מיליארד דולר, ומכירות מחשבי המק התאוששו קלות עם עלייה של 3.9% ל-7.45 מיליארד דולר.
בחלוקה גיאוגרפית, רשמה אפל ירידה בכל אזורי הפעילות שלה, כאשר בולטת במיוחד היא הירידה בסין, שם צנחו המכירות ב-8.1% ל-16.37 מיליארד דולר. הירידה היחסית במכירות ביפן (12.7% ל-6.26 מיליארד דולר) ובאסיה-פסיפיק (17.2% ל-6.72 מיליארד דולר) אמנם היתה גדולה יותר, אך מכיוון שמדובר בשווקים קטנים משמעותית ההשפעה שלהם על השורה התחתונה היתה חלשה יותר. בשני השווקים הגדולים ביותר שלה רשמה אפל ירידה מתונה יותר בהכנסות: באמריקה הן ירדו ב-1.4% ל-45.96 מיליארד דולר, ובאירופה - ב-0.7% ל-7.45 מיליארד דולר.
מנכ"ל אפל, טים קוק, ציין בהודעה לעיתונות שהכנסות קטגוריית השירותים של החברה הגיעו ברבעון שחלף לשיא כל הזמנים. "במהלך הרבעון, התרגשנו להשיק את אפל ויז'ן פרו ולהדגים לעולם את הפוטנציאל של מחשוב מרחבי", הוא הוסיף, "אנחנו מצפים להכרזת המוצרים המרגשת בשבוע הבא (אפל צפויה לחשוף דגמי אייפד חדשים, ע"כ), ולוועידת המפתחים בחודש הבא (בה עתידה אפל לחשוף את אסטרטגיית ה-AI שלה, ע"כ). כתמיד, אנחנו ממוקדים באספקת המוצרים והשירותים הטובים ביותר ללקוחותינו, ועושים זאת תוך שמירה על ערכי הליבה שמניעים אותנו קדימה".