סגור
הפרוקסימה החשמלית REE גם הגלגלים פונים כדי לשפר את כושר התמרון
הפרוקסימה החשמלית REE (REE)

יצרנית הרכבים החשמליים REE מתקרבת לשלב הייצור אבל מדווחת על העמקת ההפסד

יצרנית הרכבים הישראלית, שחשפה בחודש האחרון שני דגמי מסחריות ראשונים, דיווחה על גידול של 17% בהפסד הרבעוני ל-25.2 מיליון דולר בהשוואה לרבעון הראשון; בקופת החברה נותרו 207 מיליון דולר והיא נערכת לגיוס נוסף

יצרנית הרכבים החשמליים REE מתקרבת לייצור סדרתי של הדגמים המסחריים שלה, אבל בינתיים ממשיכה להפסיד כסף.
החברה מהרצליה דיווחה היום על הפסד של 25.2 מיליון דולר ברבעון השני, העמקה של 17% לעומת ההפסד ברבעון הראשון. בקופתה של החברה, שהתמזגה בשנה שעברה עם ספאק אמריקאי והחלה להיסחר בנאסד"ק, נותרו 206.8 מיליון דולר.
החברה הגישה תשקיף מדף לגיוס נוסף של 200 מיליון דולר בהנפקת מניות משנית, אך מדווחת כי הסכום שברשותה יספיק כדי להביא אותה לתחילת הייצור הסדרתי.
בחודש האחרון חשפה REE שני דגמי מסחריות חשמליות המבוססים על הפלטפורמה החשמלית הגדולה שלה, ה-P7: הפרוקסימה הגדולה יותר שפותחה לשוק האמריקאי, וה-P7B, הקטנה יותר המיועדת גם לשוק האירופי. בסוף השנה אמור להתחיל לפעול פס הייצור הראשון שלה בקובנטרי שבבריטניה, והיא בונה אחד נוסף בטקסס שבארה"ב.
החברה ערכה בחודש האחרון אירועי הדגמה ללקוחות פוטנציאליים, חברות הובלה ושילוח, הזקוקות לרכב שיוביל סחורה ממרכזים לוגיסטיים אל הלקוחות הסופיים, תוך שימוש ברכב נטול פליטה מהאגזוז. בחודשים הקרובים תספק REE מסחריות ראשונות ללקוחות פוטנציאליים להתנסות ארוכה יותר, לפני קבלת החלטה על הצטיידות.
מאז חשיפת שתי המסחריות התאוששה מניית REE, שאיבדה את רוב השווי שהיה לה בעת תחילת המסחר. בחודש האחרון רשמה המנייה עלייה של 21%, והחברה נסחרת כעת ב-1.5 דולר למניה, לאחר שכבר הייתה ב-1.13 דולר (לא רחוק מהרף שבו נמחקות חברות מהמסחר בנאסד"ק). בהתאם צמח שווי השוק שלה ל-482.8 מיליון דולר. גם לאחר העלייה האחרונה, המניה עדיין עומדת על מינוס 73% מתחילת השנה.
לעלייה במחיר המנייה של REE הובילה גם הודעה של המתחרה האמריקאית קאנו, על הזמנה מרשת וולמארט ל-4,500 מסחריות חשמליות, שיסופקו ב-2023. שתי החברות נמצאות במירוץ נגד השעון להתחיל לספק ולמכור את כלי הרכב שלהן, לפי שיאזלו המזומנים שגייסו. REE טרם הכריזה על הזמנות שקיבלה. קאנו איבדה מתחילת השנה 51% משוייה ונסחרת לפי שווי של 948 מיליון דולר.
מנגד Arrival הבריטית, מתחרה נוספת, הכריזה על ארגון מחדש ופיטורי עובדים כדי לשרוד עד תחילת הייצור הסדרתי של המסחרית שלה, גם כן ב-2023. החברה איבדה 82% משוויה מתחילת השנה ונסחרת לפי שווי של 868 מיליון דולר.
גם ריביאן האמריקאית, המייצרת לצד מסחריות גם טנדר ורכב שטח חשמליים, הודיעה באחרונה על פיטורי עובדים, אולם היא כבר מייצרת את הטנדר והרכב המסחרי, שזכה להזמנת ענק של 100 אלף כלים מאמזון. לרשות אמזון עומדים מזומנים בשווי 16 מיליארד דולר, והיא נערכת כעת לפתיחת מפעל שני בארה"ב ב-2025. גם המניה שלה נחתכה מתחילת השנה, ב-64% והיא נסחרת לפי שווי שוק גבוה בהרבה מהמתחרות, 33.6 מיליארד דולר..