סגור
נטלי משען זכאי
נטלי משען-זכאי

גב ים: נטלי משען-זכאי תמונה למנכ"לית - במקום אבי יעקובוביץ

משען-זכאי משמשת בשנתיים האחרונות כמנכ"לית של דסק"ש, המחזיקה בגב ים, ושל החברה הבת נכסים ובניין, והובילה שורת מימושים מוצלחים. יעקובוביץ מסיים כהונה של 12 שנה וימונה לסגן יו"ר החברה

שינוי דרמטי בגב ים: דירקטוריון חברת הנדל"ן המניב מקבוצת דסק"ש החליט למנות לתפקיד המנכ"לית את נטלי משען-זכאי. היא תחליף את אבי יעקובוביץ, ששימש כמנכ"ל במשך 12 שנה, וכעת ימונה לסגן יו"ר החברה.
משען-זכאי הצטרפה לקבוצת דסק"ש לפני שנתיים ומונתה למנכ"לית דסק"ש והחברה הבת נכסים ובניין. קודם לכן שימש כמשנה למנכ"ל יועצת המשפטית הראשית של קבוצת הראל.
מינויה לתפקיד מנכ"לית גב ים הוא למעשה הבעת אמון של בעלי המניות הגדולים בדסק"ש, האחים זלקינד וצחי נחמיאס. גב ים היא היהלום שבכתר מבחינת הזלקינדים ונחמיאס, ובמובנים מסוימים זו החברה שבגללה הם ביצעו את ההשקעה בדסק"ש.
מאז שמונתה למנכ"לית דסק"ש ונכסים ובניין הובילה משען-זכאי שורת מימושים בסך 4 מיליארד שקל שכללה את מכירת סלקום, מהדרין, אפסילון, אלרון ונדל"ן. למעשה כיום נשארה בנכסים ובניין ודסק"ש אחזקה אחת בלבד מעבר לגב ים - מגדל 10 Bryant Park (לשעבר מגדל HSBC) בניו יורק. בנוסף בוצעו מיחזורי חוב במיליארדי שקלים והורדת המינוף של הקבוצה.
למנכ"ל נכסים ובניין ודסק"ש ימונה ברוך יצחק, המשמש כיום כסמנכ"ל הכספים של החברות, תפקיד אותו ימשיך למלא.
כאמור, הנכס המשמעותי הנוסף של נכסים ובניין, מלבד גב ים, הוא מגדל 10 Bryant Park בניו יורק, אשר החברה ביצעה לגביו פעולות השבחה, כולל מיחזור חוב בגובה של 1.3 מיליארד שקל והכנסת שוכרים חדשים. החברות מתכוונות לפעול על מנת להתקשר בהסכם לפיו גב ים תעניק, בין היתר באמצעות משען-זכאי, שירותי ייעוץ לנכסים ובניין בנושא זה, וזאת על מנת לשמור על רציפות הטיפול בבניין ובהשבחתו.
בתקופת כהונתו של יעקובוביץ כמנכ"ל גב ים, הציגה החברה צמיחה משמעותית. מינואר 2013 ועד היום זינק שווי החברה מ-1.5 מיליארד שקל ל-6.5 מיליארד שקל, וה-NOI (הכנסות תפעוליות נטו מהנכסים) הכפיל את עצמו, מ-323 מיליון שקל ב-2012 ל-657 מיליון שקל ב-2023.
יו"ר גב ים, מייקי זלקינד, מסר: "מיקוד וריכוז פעילות הקבוצה בגב ים מהווה צעד אסטרטגי חשוב שמאפשר לנו למקד את המשאבים והמאמצים שלנו בתחום הנדל"ן המניב, שבו יש לנו מומחיות מוכחת ויתרון משמעותי".