סגור
יו"ר איגוד הגז הטבעי רויטל סויד 2020
רויטל סויד (צילום: אביגיל עוזי)

חברת הכנסת לשעבר רויטל סויד תשמש כלוביסטית של חברות הגז

סויד מונתה ליו"ר איגוד הגז הטבעי בישראל, המייצג את מאגרי תמר ולוויתן. היא כיהנה כחברת כנסת מטעם מפלגת העבודה בשנים 2020-2015, ובשנים האחרונות שימשה יועצת לאיגוד. לפני כשנתיים הוצע לה מקום ברשימה של בני גנץ לכנסת, אך היא סירבה

חברת הכנסת לשעבר רויטל סויד מונתה ליו"ר איגוד הגז הטבעי בישראל, המקדם את האינטרסים של שניים ממאגרי הגז (תמר ולוויתן) שבחופי ישראל. מנכ"ל האיגוד אמיר פוסטר יישאר בתפקידו.
סויד, עורכת דין במקצועה, כיהנה כחברת כנסת מטעם מפלגת העבודה בשנים 2020-2015, עם הפסקה של כחצי שנה במהלך 2019, אז הייתה במקום התשיעי ברשימת העבודה ולא נכנסה לכנסת. בבחירות שלאחר מכן שובצה במקום ה-6 ונכנסה לכנסת לכהונה נוספת. באוגוסט 2022 הוצע לה מקום ברשימה לכנסת במפלגתו של בני גנץ, אך היא סירבה.
לאורך השנים כיהנה סויד במספר תפקידים בלשכת עורכי הדין, ביניהם סגנית יו"ר מחוז תל אביב והמרכז ויו"ר הוועדה לעניינים פליליים במחוז. בשנה שעברה היא התמודדה על תפקיד ראש לשכת עורכי הדין, אך בסופו של דבר החליטה לפרוש ולתמוך בעמית בכר.
לפי הודעת איגוד הגז, סויד שימשה בשנים האחרונות יועצת לאיגוד בנושאי אסטרטגיה ורגולציה, וההחלטה התקבלה פה אחד על ידי חברי הנהלת האיגוד. איגוד הגז הוקם ב-2010 ומייצג את החברות המחזיקות במאגר תמר ובמאגר לוויתן, אך לא את אנרג'יאן המחזיקה במאגר כריש.
מאגר תמר נמצא בשליטת ישראמקו (28.7%), שברון (25%), תמר פטרוליום (16.7%), מובאדלה (11%), אהרון פרנקל (11%), דור גז (4%) ואוורסט (3.5%). מאגר לוויתן נמצא בבעלות ניו מד אנרג'י שבשליטת יצחק תשובה (45%), שברון (40%) ורציו (15%).