סגור
רמי לוי ובתו יפית אטיאס לוי
רמי לוי ובתו יפית אטיאס לוי, מכהנים כמנכ"לים משותפים (צילומים: חורחה נובומינסקי, אבי מועלם)

קידום בתו של רמי לוי: עלות התגמול השנתית שלה תשולש ל-1.5 מיליון שקל

קידומה של יפית אטיאס, המכהנת כסמנכ"לית השיווק של רמי לוי שיווק השקמה, למנכ"לית משותפת עם אביה, יקפיץ את עלות התגמול השנתית שלה מ-451 אלף שקל ב-2023, ל-1.5 מיליון שקל ב-2025; בתחילת השנה עודכן שכרה כך שעלות התגמול השנתית ב-2024 תסתכם ב-563 אלף שקל

שבוע לאחר מינויה של יפית אטיאס כמנכ"לית משותפת של רמי לוי שיווק השקמה, זימנה החברה אסיפת בעלי מניות, לאישור תנאי כהונתה של אטיאס.
קידומה של אטיאס, המכהנת היום כסמנכ"לית השיווק של החברה, ישלש את עלות התגמול השנתית שלה ביחס ל-2023, מ-451 אלף שקל, ל-1.5 מיליון שקל ב-2025 (עת תחילת כהונתה), לא כולל הוצאות רכב והוצאות נוספות. זאת, לאחר שבתחילת השנה אישרה האסיפה את עדכון שכרה של אטיאס כסמנכ"לית השיווק לשנה הנוכחית, כך שעלות התגמול השנתית תסתכם ב-2024 ב-563 אלף שקל.
התגמול של אטיאס יורכב מדמי ניהול בגובה 912 אלף שקל, לעומת דמי ניהול בגובה 451 אלף שקל ו-563 אלף שקל בשנתיים האחרונות, להם יתווסף מענק שנתי בגובה של 590 אלף שקל.
אטיאס תהיה זכאית למענק שנתי במזומן במידה שהרווח השנתי לפני מס יעלה על 72.5% מהממוצע של הרווח השנתי של החברה לפני מס, בשלוש השנים הקודמות. גובה המענק במזומן יהיה בשיעור 1% מהרווח אשר יעלה על 72.5% מהרווח התלת שנתי הממוצע, ובלבד שלא יעלה על 588 אלף שקל.
מנגד, עדכון מדיניות התגמול, בנוגע לגמול מנכ"לים משותפים, שהאסיפה תדרש לאשר, יוביל לכך שעלות התגמול השנתית של לוי עצמו (שהסתכמה ב-2023 ב-3.55 מיליון שקל, מהם 1.14 מיליון שקל דמי ניהול ו-2.4 מיליון שקל מענק) תרד ב- 2025 ל-2.98 מיליון שקל. זאת בשל שינוי במדיניות לפיה התגמול השנתי שישולם למנכ"ל החברה, לא יעלה על 4.5 מיליון שקל בשנה וככל שבחברה מכהנים מנכ"לים משותפים, הגמול השנתי שישולם לשניהם יחד, לא יעלה על 6 מיליון שקל.
בנוסף, האסיפה תדרש לאשר את חידוש ואישור תנאי כהונה והעסקה של עדינה לוי, רעייתו של לוי ואמא של אטיאס, כסמנכ"ל וגזברית ראשית, שעלות התגמול השנתית שלה ב-50% משרה, תשאר 480 אלף שקל.
ועדת התגמול ודירקטוריון החברה דנו במעבר החברה למודל של מנכ"לות משותפת, בחנו את יתרונותיו וחסרונותיו של מודל זה, ומצאו כי מדובר במודל יעיל ומתאים לחברה, שיוכל לסייע בקידום מטרותיה והאסטרטגיה העסקית שלה.
בין היתר, ועדת התגמול ודירקטוריון החברה מצאו כי מודל המנכ"לות המשותפת עשוי לסייע בחלוקת נטל האחריות של מנכ"ל החברה, תוך ייעול העבודה ופתיחת האפשרות להקדשת תשומת לב ניהולית לסוגיות נוספות המצויות על סדר יומה של החברה, במיצוי יכולותיהם הייחודיות של כל אחד מהמנכ"לים המשותפים לצורך פיתוח החברה, ובהרחבת סט הכישורים העומדים לרשות מוסד המנכ"ל בחברה.
עוד סבורים ועדת התגמול והדירקטוריון כי מעבר למודל מנכ"לות משותפת יסייע לחברה להציע ערך רב יותר לבעלי המניות של החברה וכי עבודה נכונה בשיתוף פעולה בתצורת מנכ"לים משותפים תזרז את קבלת ההחלטות בארגון ותאפשר פיתוח ויישום תכניות אסטרטגיות שיש לחברה. "המומחיות המצרפית של לוי ושל אטיאס מייצרת אורגן אחד שיתמחה בכל ענייני החברה בצורה הטובה ביותר במישורי ההכנסות, רווחיות, פיתוח עסקי, תפעול וכן הלאה", אמרו בחברה.