בדרך לבורסת ת"א: סטורנקסט, חברת האנליזה בסקטור מוצרי הצריכה
בדרך לבורסת ת"א: סטורנקסט, חברת האנליזה בסקטור מוצרי הצריכה
החברה פרסמה טיוטת תשקיף לקראת הנפקה - שחושפת זינוק של 62.5% ברווח הנקי שהסתכם אשתקד ב- 11.4 מיליון שקל; בעלת השליטה העיקרית בסטורנקסט היא ווליו דאטה, תחת ויקטור שמריך, עידו נויברגר ודני רימוני
ויקטור שמריך ועידו נויברגר לוקחים את סטורנקסט לבורסה בתל אביב. חברת הטכנולוגיה העוסקת באיסוף וניתוח נתוני שוק בסקטור מוצרי הצריכה, פרסמה טיוטת תשקיף לקראת הנפקה, החושפת זינוק של 62.5% ברווח הנקי שהסתכם ב-2021 ב- 11.4 מיליון שקל, בהמשך לעלייה של 7.1% בהכנסות שהסתכמו ב- 62.4 מיליון שקל. השיפור ברווח הושג מצמצום הוצאות מכירה ושיווק, כתוצאה משינוי מבני שלך מערך המכירות, מצמצום הוצאות מימון ועלייה בהכנסות מימון.
החברה צופה כי הכנסותיה השנה (2022), יצמחו ב-8.6% ל- 67.8 מיליון שקל, בעיקר מהרחבת שירותים ללקוחות קיימים וגיוס לקוחות חדשים. הרווח הגולמי יצמח בשיעור דומה של כ-8%, כך שהרווחיות הגולמית תשאר סביב כ-60% מהמכירות. ה-EBITDA שהסתכמה ב-2021 ב- 17.8 מיליון שקל, צפויה לעלות השנה ל-18.2 מיליון שקל והרווח הנקי צפוי לעלות בכ-15% ל-11.7 מיליון שקל.
תמורת ההנפקה, המוערכת בעשרות מיליוני שקלים, צפויה לשמש למימון פעילותה של החברה, השואפת לצד הצמיחה האורגנית לצאת לשווקים חדשים בעולם, ונדרשת לשם כך לגיוס כוח אדם ייעודי. בנוסף, תוכל תמורת ההנפקה לשמש את החברה ליצירת שיתופי פעולה עם חברות בתחומי פעילותה או בתחומים משיקים ומשלימים, וכן לצמיחת והתרחבות החברה באמצעות רכישות ומיזוגים עם חברות בתחומים בהם היא פועלת.
סטורנקסט טכנולוגיות נמצאת בבעלות (97.61%) ווליו דאטה. את ווליו מחזיקים ויקטור שמריך, עידו נויברגר ודני רימוני (19.3% כל אחד), ושותפות ביתא דאטא (42%), בבעלות יורם שגיא, נשיא החברה המרכזית למשקאות (קוקה קולה ישראל), גיא מלישקביץ המכהן כמנכ"ל החברה, דניאל מושיוף, יו"ר הדירקטוריון ובארי שקד, מייסד ריטליקס שהחזיקה בעבר בסטורנקס.
החברה מחוברת לצורך איסוף נתונים לקופות של 2.650 חנויות מזון ופארם, המהוות כ- 85% מהשוק המבורקד ומגלגלות כ- 42.2 מיליון שקל בשנה. מדובר למעשה בגורם היחיד שנותן שירות ניתוח נתוני מכירות לספקים ולקמעונאים, אחרי שחברת נילסן העולמית ששלטה בשוק זה בישראל על לחדירת סטורנקסט, יצאה מהפעילות.
סטורנקסט החלה דרכה באפריל 1999, ויצאה לדרך בשנת 2000, אחרי שהשלימה את בניית הממשק הדיגיטלי הראשון שלה, שאפשר לה לספק שירותי הדאטה, אליו חוברו קופות של מספר חנויות מכולת. בשנת 2002 היתה החברה מחוברת ל- 250 מכולות, ובתוך 4 שנים הכפילה את הכמות.
במקביל, בשנת 2001 רכשה החברה רכשה את חברת טריידאנט, אשר באמצעותה פיתחה פלטפורמה שאיפשרה לחבר באופן דיגיטלי בין רשתות השיווק לבין הספקים שלהן וכן לתת שירותים במסגרת תחום אוטומציית B2B. בשנת 2005 הרחיבה החברה את פעילותה משוק המזון והחלה לתת שירותים ללקוחות מתחומים אחרים ובהם למשרד הביטחון. 8 שנים לאחר מכן, הקימה החברה עם שותף את סטורנקסט אסטרטגיה, שנותנת המלצות וכלים לקבלת החלטות עסקיות.