סגור
מייסדי פאגאיה מימין אביטל פרדו יהב יולזרי ו גל קרובינר - חדש
מייסדי פאגאיה, מימין: אביטל פרדו, יהב יולזרי וגל קרובינר (צילום: ענבל מרמרי)

בלעדי
פאגאיה מפטרת 100 עובדים, 20% מכוח האדם; מנהל סניף ישראל יעזוב ולא ימונה לו מחליף

חברת הפינטק מעסיקה 540 עובדים, מתוכם 400 בישראל - כשרוב המפוטרים יהיו מהארץ; כחלק מהשינוי הארגוני יעזוב יריב חסר, שמונה לנהל את הפעילות הישראלית של פאגאיה רק לפני שנתיים; בתחילת 2023 פיטרה 140 עובדים, גם אז מרבית המפוטרים היו מישראל

חברת הפינטק פאגאיה יוצאת למהלך קיצוצים נרחב, כך נודע לכלכליסט. החברה תפטר 100 עובדים, חלקם הגדול בישראל ויבוטל תפקיד מנהל הסייט הישראלי. כחלק מהשינוי הארגוני יעזוב יריב חסר שמונה לנהל את הפעילות הישראלית של פאגאיה רק לפני שנתיים. המפוטרים יהיו מכל המחלקות ומכל שכבות הניהול. פאגאיה מעסיקה כיום 540 עובדים, מתוכם 400 בישראל.
הקיצוץ הנוכחי הוא השני בתוך שנה וחצי שמבצעת פאגאיה. בתחילת 2023 היא פיטרה 140 עובדים מתוך 650 שהעסיקה באותה עת. גם אז מרבית המפוטרים (110) היו מישראל, כך שלמעשה הנהלת פאגאיה, שיושבת ברובה בארה״ב, ממשיכה להקטין את הנוכחות בישראל.
פאגאיה, שפיתחה מנוע לחיתום הלוואות במטרה לאפשר מתן אשראי לקהלים רחבים יותר, פועלת בשוק האמריקאי ובישראל נמצא רק מרכז הפיתוח שלה, והפעילות הקטנה של קרנות אשראי שנקלעה למשבר בשנה האחרונה לאחר שעצרה פדיונות למשקיעים.
הפיטורים בפאגאיה מגיעים ימים ספורים אחרי מהלך דומה בחברת אורקם הישראלית, שגם היא נפרדה מ-100 עובדים. בשלב זה קשה לזהות האם מדובר במגמה, אך ייתכן שבשני המקרים ולא רק באורקם המהלך קשור למלחמה בישראל.
הקיצוץ הנוכחי מגיע דווקא לאחר שפאגאיה פירסמה דוחות כספיים טובים לרבעון הראשון של 2024. אלה הצביעו על הכנסות של 245.2 מיליון דולר, עלייה של 30% מול הרבעון המקביל. העלייה בכנסות תרמה לשיפור ברווחיות, אך החברה עדיין מפסידה בשורה התחתונה ורשמה הפסד של 21.2 מיליון דולר ברבעון.
כמו כן , מניית החברה, שנסחרת בניו יורק לפי שווי של 790 מיליון דולר צורפה למדד ראסל 2000. בסביבת החברה מעריכים כי הקיצוץ הנוכחי נועד להאיץ את המעבר לרווחיות בשורה התחתונה ולהביא אותה לתזרים חיובי. בחודשים האחרונים הנהלת פאגאיה מובילה מהלך להפיכתה לחברת מוצר.
פאגאיה הוקמה ב-2016 על ידי גל קרובינר, שמשמש כמנכ״ל, אביטל פרדו, שמכהן כ-CTO ויהב יולזרי סמנכ״ל ההכנסות של החברה. השלושה נמצאים רוב הזמן במטה בארה״ב וגם יתר ההנהלה היא אמריקאית. את המהלך הנוכחי מוביל סאנג׳יב דאס, נשיא פאגאיה שהצטרף לחברה באוקטובר האחרון. החברה הונפקה באמצעות מיזוג עם ספאק לפי שווי של 8 מיליארד דולר ב-2022.