סגור
ביל אקמן
ביל אקמן (צילום: Chris Ratcliffe/Bloomberg)

המשקיעים יחכו: ביל אקמן מעכב את הנפקת הקרן של פרשינג סקוור בוול סטריט

אתר בורסת ניו יורק פרסם כי המיליארדר מעכב את ההנפקה הראשונית לציבור של הקרן הסגורה, וזאת עד הודעה חדשה; אקמן מצפה עתה לגייס 4-2.5 מיליארד דולר - הרבה מתחת לסכום של 25 מיליארד דולר שננקב לפני כמה שבועות; לאחרונה פורסם כי מנורה מבטחים רוכשת נתח מקרן הגידור ב-70 מיליון דולר

המיליארדר ביל אקמן מעכב את הנפקתה בוול סטריט של הקרן הסגורה השייכת לקרן הגידור פרשינג סקוור בבעלותו. כך לפי האתר של בורסת ניו יורק. לאחרונה דווח כי אקמן מכר 10% מקרן הגידור, מה שהעלה את מיקומו בדירוג 500 העשירים בעולם של בלומברג. בראשית החודש שעבר פורסם כי מנורה מבטחים רוכשת נתח מהקרן - ב-70 מיליון דולר.
באתר נכתב כי ההנפקה הראשונית לציבור תחת הסימן PSUS תעוכב עד להודעה חדשה, ולפי מסמכים שהוגשו שלשום (ה') לרשות ני"ע האמריקאית, אקמן מצפה לגייס 4-2.5 מיליארד דולר עבור הקרן - הרבה מתחת לסכום של 25 מיליארד דולר שננקב לפני כמה שבועות.
פרשינג סקוור סירבה להגיב מעבר לכך, אך ציינה כי "במטרה להבהיר דיווחים שיצאו בתקשורת", היא ממשיכה בהנפקה ו"המועד שלה יפורסם".
קרן סגורה היא כזו המוכרת מספר מניות מוגבל במהלך הנפקתן, והן נסחרות בבורסות שונות לאחר מכן. מחיר הקרן לא בהכרח שווה לשווי המוערך של המניות, כך שהיא יכולה לסחור בהן בהנחה או במחיר פרמיום. "יש רגישות אדירה לגודל העסקה", כך כתב אקמן ב-24 ביולי למשקיעים, "במיוחד לאור החדשנות של המבנה והיסטוריית המסחר הגרועה ביותר של קרנות סגורות. לפיכך נדרשים אמונה מיוחדת וניתוח ושיפוט קפדניים מצד המשקיעים, כדי שיכירו בכך שהקרן הזאת תיסחר בפרמיום לאחר ההנפקה. זאת בשעה שמעט מאוד עשו זאת במהלך ההיסטוריה".
נכון לסוף חודש יוני, פרשינג סקוור מחזיקה בנכסים בשווי 18.7 מיליארד דולר, מהם 15 מיליארד דולר בקרן סגורה שנסחרת באירופה. אקמן מבקש כאמור להשיק קרן סגורה דומה גם בבורסת ניו יורק, מהלך שעשוי לסלול את הדרך להנפקת חברת הניהול שלו.
אקמן הפך לאחד ממשקיעי קרנות הגידור הבולטים בעולם לאחר שנים של תשואות גבוהות בשוק וקמפיינים אקטיביסטיים קולניים. הוא גם זכה לעוקבים נרחבים ברשת החברתית X (לשעבר טוויטר) עם 1.2 מיליון עוקבים, והתייחס לנושאים שנעים בין אנטישמיות לבחירות לנשיאות.