סגור
אמנון שעשוע  מ מייסדי מובילאיי ו
אמנון שעשוע מייסד מובילאיי (צילום: עמית שעל)

תוצאות חלשות ותחזית מאכזבת למובילאיי ברקע האטה בשוק הרכב הסיני

יצרנית מערכות הרכב האוטונומי מנמיכה את התחזיות למחצית השניה של השנה; ברבעון השני רשמה הפסד תפעולי של 94 מיליון דולר, כמעט פי שלושה לעומת הרבעון המקביל, והפסד נקי של 86 מיליון דולר - פי 3 מול הרבעון המקביל

האטה בשוק הרכב החשמלי בסין יחד עם הצטברות המלאים במובילאיי שלחו את יצרנית מערכות הרכב האוטונומי לעוד רבעון חלש.
הכנסותיה ברבעון השני הסתכמו ב-439 מיליון דולר, ירידה של 3% לעומת הרבעון המקביל ב2023. מול הרבעון הקודם שהיה חלש מאוד, הצליחה מובילאיי להגדיל את ההכנסות ב84%.
במובילאיי מציינים כי למרות שרמות המלאים כמעט והתאזנו בסוף הרבעון השני, היא מנמיכה את התחזיות למחצית השניה של השנה.
בצד התפעולי רושמת מובילאיי עוד רבעון קשה עם הפסד תפעולי של 94 מיליון דולר, כמעט פי שלושה לעומת הרבעון המקביל.
בשורה התחתונה היא הפסידה 86 מיליון דולר או 11 סנט למניה, גם כאן פי שלושה בהשוואה לרבעון השני של 2023. בניכוי סעיפים חד פעמיים, רשמה מובילאיי רווח תפעולי של 79 מיליון דולר, צניחה של 44% מול הרבעון המקביל.
מובילאיי סובלת מחולשה מסוף 2023 אז גילתה כי לקוחותיה צברו מלאים גדולים של מערכות הסיוע לנהג (adas) מתוצרתה של החברה הישראלית. מאז היא לא מצליחה להתרומם כבר חצי שנה והדבר ניכר גם במנייתה שנסחרת בשפל היסטורי המשקף לה שווי של 15 מיליארד דולר, בו נמכרה לאינטל ב-2017.
מניית מובילאיי מתרסקת ב-9% נוספים בטרום פתיחה בוול סטריט, בעיקר לנוכח התחזית המאכזבת ל-2024.
היא צופה כעת הכנסות של 1.6-1.68 מיליארד דולר בסיכום השנתי לעומת 1.8 מיליארד דולר בהתאם לתחזית הקודמת. ההפסד התפעולי יעמוד על 580-531 מיליון דולר מול הפסד של 468-378 מיליון דולר בתחזית הקודמת.