סגור
דניאל ספיר מנכ"ל סלקום
דניאל ספיר, מנכ"ל סלקום (צילום: סיון פרג')

בלעדי
אחרי רכישת השליטה: פורטיסימו מחליפה את מנכ"ל סלקום דניאל ספיר

הקרן שהשתלטה לאחרונה על חברת התקשורת החליטה להחליף את המנכ"ל אחרי דוחות טובים בהם הציגה החברה את הרווח הנקי הגבוה ביותר שלה ב-8 השנים האחרונות; מנכ"ל החברה הבת דינמיקה אלי אדדי מיועד לתפקיד; ועד עובדי סלקום: "פורטיסימו מתנהלת באופן חד צדדי, שוברת את האמון הבסיסי בין הוועד לבעלים"

מנכ"ל סלקום בדרך הביתה: לכלכליסט נודע כי יובל כהן, הבעלים של קרן פורטיסימו שרכשה את סלקום, החליט להחליף את דניאל ספיר. מי שמיועד על ידי פורטיסימו לתפקיד הוא אלי אדדי מנכ"ל החברה הבת דינמיקה סלולר.
כהן ופורטיסימו השתלטו על סלקום לפני מספר שבועות, ולפחות בהתחלה נראה היה שהיחסים בינהם לבין המנכ"ל דניאל ספיר טובים.
בתחילת השבוע פרסמה סלקום דוחות כספיים מהם עלה כי היא סיימה את הרבעון השני של השנה עם רווח נקי של 55 מיליון שקל – הרווח הרבעוני הגבוה ביותר שלה בשמונה השנים האחרונות.
החברה רשמה עלייה במספר המנויים ובהכנסות, כשאת עיקר הצמיחה הובילה רשת ציוד הקצה דינמיקה שבשליטת סלקום ובניהול אלי אדדי.
העובדה שהדוחות של סלקום טובים ושהחברה נמצאת במגמת צמיחה מעידה כי החלטתה של פורטיסימו נובעת ככל הנראה מהדינמיקה האישית שהתפתחה בין ספיר לבין אנשי הקרן ולא כתוצאה מחוסר שביעות רצון מהתוצאות.
אורי אורן, יו"ר ארגון עובדי קבוצת סלקום: "דניאל ספיר הוביל את סלקום לתוצאות הטובות ביותר ב-8 השנים האחרונות וקיים מערכת יחסים פורייה בין ההנהלה לעובדים. זה משבר אמון בין ועד העובדים לבעלים. פורטיסימו מתנהלת באופן חד צדדי. אנחנו לא ניתן יד לתהליך שנועד לפגוע בעובדים ובחברה. אנחנו דורשים מפורטיסימו לבוא ולהתנהל בצורה ישירה מול ועד העובדים ולכבד את ההבטחות שניתנו. סלקום היא לא צעצוע בידיהם של משקיעים קצרי טווח. אנחנו כאן כדי להגן על העובדים, על החברה ועל עתידה. לא נאפשר לפגוע בחברה שבנינו במשך שנים של מסירות ועבודה קשה".