סגור
נפט סעודיה
נפט בסעודיה; התחזית לביקושים לשנה הנוכחית ולשנה הבאה ירדה

אחרי כמעט 3 שנים: הברנט ירד מתחת ל-70 דולר לחבית

לראשונה מדצמבר 2021 ירד המחיר מתחת לרף, כשברקע הורדת תחזית הביקושים של אופ"ק+ עבור 2024 ו-2025; גורם נוסף שהשפיע על המחירים היה נתוני האינפלציה בסין - "אין השנה כמעט שום צמיחה בביקוש לנפט בכלכלות המתקדמות"; היום שב המחיר מעל ל-70 דולר לחבית

מחיר נפט מסוג ברנט נפל אתמול (ג') מתחת לרף ה-70 דולר לחבית, לראשונה מאז דצמבר 2021, זאת על רקע הורדת תחזית הביקושים של אופ"ק פלוס עבור השנה והשנה הבאה.
לאחר ההכרזה החוזים העתידיים על נפט מסוג ברנט ירדו ב-2.65 דולר, שהם 3.7%, למחיר של 69.19 דולר לחבית, ואילו נפט מסוג WTI המהווה את הבנצ'מרק בארה"ב נפל ב-2.96 דולר, שהם 4.3% למחיר של 65.75 דולר.
היום שב המחיר מעל ל-70 דולר לחבית.
לפי התחזית המעודכנת שפרסמו המדינות החברות בקרטל אופ"ק פלוס בדו"ח החודשי, הביקוש העולמי לנפט יעלה השנה ב-2.03 מיליון חביות ביום, זאת לעומת התחזית מחודש שעבר שבה העריכו צמיחה של 2.11 מליון חביות ביום. עד החודש שעבר התחזית של אופ"ק נותרה ללא שינוי מאז יולי 2023. במקביל, התחזית לביקוש העולמי ב-2025 הורדה ל-1.74 מיליון חביות ביום, מתחזית קודמת של 1.78 מיליון חביות ביום.
גורם נוסף שהשפיע על מחירי הנפט היה נתוני האינפלציה בסין. אתמול דווח כי היא הואצה באוגוסט ועלתה לרמתה הגבוהה ביותר מזה קרוב ל-18 חודשים, זאת בעוד נתוני היבוא לחודש שעבר אכזבו על רקע ירידה בביקוש המקומי.
"אין השנה כמעט שום צמיחה בביקוש לנפט בכלכלות המתקדמות. ואילו בסין התמריצים הפיסקאליים לא הספיקו כדי להעניק דחיפה לסקטור הבנייה, וזו אחת הסיבות שהביקוש הסיני לדיזל מתכווץ", אמר לרויטרס אסטרטג השוק קליי סיגל.
במקביל, חברות הנפט אקסון מוביל, של ושברון עצרו חלק מפעילות הנפט והגז שלהן במתקנים לאורך מפרץ מקסיקו, זאת בעקבות הסופה פרנסין שהתגברה לעוצמה של הוריקן. אקסון למשל, עצרו לגמרי את הייצור במתקן הנפט הובר מזרחית לקורפוס כריסטי בטקסס, ואילו שברון החזירו את העובדים מארבעה מתקנים בים והפסיקו את הייצור בשניים מהם.