נחשף בכלכליסט נחתמה עסקת המיזוג של ארקיע עם השלד הבורסאי טכנופלס ונצ'רס
נחשף בכלכליסט
נחתמה עסקת המיזוג של ארקיע עם השלד הבורסאי טכנופלס ונצ'רס
לפי תנאי העסקה, שנחתמה אמש, ארקיע תקבל 76% ממניות החברה הממוזגת ובעלי המניות בטכנופלס יחזיקו ב-24%; מימוש העסקה מותנה בבדיקות נאותות הדדיות
עסקת המיזוג של חברת התעופה ארקיע עם השלד הבורסאי טכנופלס ונצ'רס נחתמה אמש.
לכלכליסט נודע כי תנאי העיסקה לא השתנו וארקיע תקבל 76% ממניות החברה הממוזגת - בעלי המניות של טכנופלס יחזיקו ב24%. מימוש העסקה מותנה בבדיקות נאותות הדדיות.
הצדדים סיכמו כי תתקיים תקופת בלעדיות למשך 45 יום שבה ארקיע וטכנופלס לא ינהלו משא ומתן עם גופים אחרים ולא יתקשרו או יסכימו להתקשר בכל הסכם הסותר או אשר ביצועו עשוי לסכל או להקשות את אפשרות ביצוע העסקה.
את ארקיע מייצג עו"ד רונן קנטור ממשרד דורון, טיקוצקי, קנטור, גוטמן, נס, עמית גרוס ושות' - קטנור מלווה את ארקיע תקופה ארוכה בכל מהלכי המיזוג שלה לרבות מול אל על ואחרים. בנקאי ההשקעות בעסקה האמורה מטעמה של ארקיע הוא אילן ניר מפורטופינו השקעות.
גדי טפר, מנכ"ל ויו"ר ארקיע, אמר כי "זהו צעד משמעותי עבור ארקיע. אנו מאמינים כי החבירה עם חברה ציבורית תאפשר לארקיע לגדול ולהתפתח וכן להצטייד במטוסים נוספים, להרחיב את מגוון השירותים הניתנים ללקוחות עם היציאה ממשבר הקורונה, לפתוח אפיקים נוספים לציבור המשקיעים ולהגיע להישגים בענפי התעופה והתיירות בארץ ובעולם".
ארקיע ניהלה מו"מ למיזוג עם אל על שלא הבשיל לכלל עסקה ולאחר שבמשך חודשים חיפשה את דרכה לשוק ההון החליטה לקדם מיזוג עם טכנופלס. ארקיע זקוקה למהלך כזה כדי לקבל מהמדינה סיוע בדמות מקדמות לכרטיסי טיסה ל־20 שנה קדימה למערך המאבטחים.
ישראייר ואל על המתחרות כבר קיבלו סיוע כזה אבל ארקיע טרם קיבלה כשחלק מהתנאים לסיוע כזה היא הזרמת הון לחברה. מיזוג עם שלד בורסאי בעל מזומנים מהווה עמידה בתנאי זה.
בעלי השליטה, האחים נקש ג'ו רפי ואבי המחזיקים ב־70% ממניות ארקיע. ב־30% הנותרים מחזיקים עובדי ארקיע המאוגדים בארגון תו"ת (תיירות ותעופה).
עובדי ארקיע המיוצגים בידי ירון זליכה קרובים להסכמות עם בעלי השליטה האחים נקש בנוגע להלוואה של 25 מיליון שהעמידו האחים נקש לחברה לפני יותר משנתיים עם פרוץ משבר הקורונה, וסגירת השמיים לטיסות, ועשויה לדלל מעט אחת האחזקה של העובדים.
הנקשים רכשו את השליטה בארקיע ב־2005 לפי שווי 16 מיליון דולר מידי משפחת בורוביץ'. את המו"מ מטעם הבעלים מנהל נציגם בישראל אבי חורמרו ואילו מטעם ארקיע מנהל את המו"מ המנכ"ל גדי טפר.
ארקיע, שמפעילה טיסות ליעדים בינלאומיים וטיסות בקו הפנים לאילת מעסיקה כ־400 עובדים. בבעלות החברה חמישה מטוסים כשהיא מפעילה בין שניים לארבעה מטוסים נוספים בחכירה.