המוסדיים נאלצו לבלוע שדרוג שכר בקשרי תעופה
המוסדיים נאלצו לבלוע שדרוג שכר בקשרי תעופה
התנגדות המוסדיים לא הספיקה לעמוד בתנאי המינימום הנדרש לדחיית מדיניות התגמול שהציעה החברה למנכ"ל יורם מוטעי; שכרו החודשי ישודרג מ-90 אלף שקל ל-125 אלף שקל ועלות התגמול השנתי תעמוד על 3.3 מיליון שקל
אסיפת בעלי המניות של קשרי תעופה אישרה את שדרוג תנאי התגמול של מנכ"ל החברה יורם מוטעי למרות התנגדות הגופים המוסדיים.
השדרוג כולל שכר חודשי ברוטו של 125 אלף שקל, לעומת 82.5 אלף שקל שנקבעו ב־2017 (כיום כ־90 אלף שקל); מענק שנתי תלת־רכיבי: רכיב ראשון, בין משכורת חודשית אחת (אם הרווח השנתי גבוה מ־1.2 מיליון דולר) לשלוש (אם הרווח גבוה מ־2 מיליון דולר); רכיב שני, 3% או 4% מהרווח, אם הוא גבוה מ־1.2 מיליון דולר או מ־3 מיליון דולר בהתאמה; ורכיב שלישי של עד 3 משכורות חודשיות לפי שיקול דעת הדירקטוריון. תקרת המענק הועלתה מ־8 משכורות חודשיות ל־12. לכן, עלות שכרו הקבוע צפויה להגיע ל־521 אלף דולר (כ־1.8 מיליון שקל), שיפור של 26% לעומת שכרו ב־2021.
בהתבסס על נתוני 9 החודשים הראשונים השנה, שבהם היה רווח החברה לפני מס 7.9 מיליון דולר, יגיע המענק ל־1.85 מיליון שקל, ולכן ייתקל בתקרה של 1.5 מיליון שקל, ועלות התגמולים השנתית תגיע ל־3.3 מיליון שקל. לפי תנאי התגמול הקודמים ואותם נתונים כספיים, היה המענק של מוטעי נתקל בתקרה של 720 אלף שקל ועלות התגמולים הכוללת היתה 2.15 מיליון שקל.
אישור התגמול טעון אישור באסיפת בעלי המניות, ומצריך את תמיכת רוב בעלי המניות שאינם בעלי השליטה או בעלי עניין. אם כל קולות המתנגדים לא עולה על 2% מבעלי זכות ההצבעה, ההחלטה מאושרת גם כשרוב בעלי מניות המיעוט התנגדו.
הגופים המוסדיים התנגדו לאישור והיו 77% מבעלי מניות המיעוט, אך משקלם מקרב כל בעלי זכות ההצבעה היה 1.93% — וההחלטה אושרה. בעל השליטה אייל סגל ומוטעי מחזיקים ב־80%, ורק 20% בידי הציבור. אך 87% מהם לא השתתפו בהצבעה.