סגור
פרויקט ישע של חברת אנלייט
פרויקט ישע של חברת אנלייט. החברה צופה הכנסות של 135 מיליון שקל (צילום: באדיבות Belectric Israel)

אנלייט התחילה להפעיל שני שדות סולאריים בעוטף עזה

המתקנים שיופעלו באופן מסחרי הוקמו בסמוך ליישובים ישע ורעים, בסך הכל יוקמו 5 מתקנים בקו העימות. גלעד פלד, מנכ"ל Enlight MENA: "על אף המלחמה בדרום, הפרויקטים חוברו במועד מוקדם מהתכנון המקורי"

חברת האנרגיה המתחדשת אנלייט החלה בהפעלה מסחרית של שני שדות סולאריים בעוטף בהספק כולל של 16 מגה-וואט סולארי ואגירה בהספק של 94 מגה-וואט שעה.
המתקנים הוקמו בסמוך ליישובים ישע ורעים. מדובר בפרויקט הסולארי משולב אגירה ה-8 וה-9 בישראל של החברה שבניהולו של גלעד יעבץ.
עד סוף השנה צופה אנלייט להשלים חיבור של עוד 3 מתקנים סולאריים משולבי אגירה בישראל כך שלחברה יהיו 12 פרויקטים כאלו בהפעלה מסחרית. סך ההספק המותקן של המתקנים יעמוד על כ-250 מגה-וואט וכ-600 מגה-וואט שעה אגירה (הספק מצטבר ל-12 פרויקטים).
אנלייט מעריכה שחיבור כל הפרויקטים ברחבי הארץ יניבו הכנסות של כ-128-135 מיליון שקל (35-36 מיליון דולר) בשנת ההפעלה המלאה הראשונה (2025). החברה צופה כי ה-EBITDA מהפרויקטים תעמוד על 88-93 מיליון שקל בשנת ההפעלה הראשונה (24-25 מיליון דולר).

1 צפייה בגלריה
גלעד פלד מנכל אנלייט MENA
גלעד פלד מנכל אנלייט MENA
גלעד פלד מנכל אנלייט MENA
(צילום: אילן מור)

על אף המלחמה בדרום, הפרויקטים חוברו במועד מוקדם מהתכנון המקורי. גלעד פלד, מנכ"ל Enlight MENA, זרוע החברה שאחראית על המזרח התיכון וצפון אפריקה: "אנלייט ממשיכה בתנופת ההקמות שלה, ושמחה להודיע על הפעלה מסחרית של המתקנים השלישי והרביעי בעוטף עזה (סך הכל חמישה בקו העימות), מאז אירועי אוקטובר 2023. הפרויקטים מגיעים להפעלה מסחרית מוקדם מהלו"ז המתוכנן, הודות לשיתוף פעולה צמוד עם חברת החשמל והגורמים הביטחוניים."