סגור
אייזיק דבח בעל השליטה ב דלתא גליל
אייזיק דבח, בעל השליטה בדלתא גליל (צילום: עמית שעל)

הרווח הנקי של דלתא גליל זינק פי ארבעה והחברה העלתה תחזיות

חברת ההלבשה התחתונה סיכמה את הרבעון הראשון של 2024 עם רווח נקי של 12 מיליון דולר; דלתא גליל פירסמה תחזית אופטימית בהסתמך בין היתר על כניסה לקטגוריות חדשות, הגדלת היקף הייצור ויישום תוכנית התייעלות

דלתא גליל, יצרנית ההלבשה תחתונה שבשליטת אייזיק דבח, סיימה את הרבעון הראשון של 2024 עם צמיחה במכירות וזינוק חד ברווח הנקי. החברה הכריזה על דיבידנד של 8 מיליון דולר שיחולק בחודש יוני.
דלתא גליל עדכנה את התחזית לשנת 2024 והעלתה את הרף התחתון לאמצע הרף של התחזית המקורית. החברה צופה צמיחה משמעותית במכירות וברווחיות בשנת 2024 לעומת 2023, בעיקר במחצית השנייה של השנה. זאת כתוצאה מכניסה לקטגוריות חדשות, השקות קולקציות חדשות, הגדלת רמת הייצור במפעלים, יישום תוכנית התייעלות וחזרה לרמות מלאי רגילות של הלקוחות הקמעונאיים שלה, שתגדיל את הביקושים ותשפר את רמות הרווחיות.
התחזית המקורית של החברה הייתה למכירות שנתיות של 1.95 עד 2 מיליארד דולר ועודכנה למכירות של 1.99 עד 2 מיליארד דולר. הרווח התפעולי עודכן מ-183-163 מיליון דולר ל-183-173 מיליון דולר והרווח הנקי עודכן ל-107 עד 114.7 מיליון דולר לעומת התחזית המקורית שעמדה על 99 עד 114.7 מיליון דולר.
החברה דיווחה על מכירות של כ-451 מיליון דולר ברבעון ראשון לשנת 2024, שהיוו עלייה של 2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, כתוצאה מצמיחה ברוב מגזרי הפעילות.
בארה"ב צמחו המכירות ב-2% , בגרמניה צמחו ב-8%, בישראל ב-11% ובמגזר אחרים שבו פועלת החברה במדינות נוספות ירדו המכירות ב-21% בשל ירידה במכירות המותג אדידס בדרום קוריאה ובמכירות ללקוחות החברה בקנדה. מכירות האונליין של המותגים שבבעלות דלתא גליל, בנטרול מכירות Bare Necessities ההפסדיות, עלו ברבעון הראשון ב-18% והשפיעו לטובה על שורת ההכנסות.
דלתא שיפרה את תמהיל הלקוחות וערוצי המכירה ונהנתה מעליה בהיקף הייצור במפעלים שהגדילה את הרווחיות שלהם. גם הירידה בעלויות ההובלה היטיבה עם החברה ושיעור הרווח הגולמי צמח ל-42.3% לעומת 39.1% ברבעון מקביל. הרווח הגולמי עלה ב-10% ל-190 מיליון דולר.
הרווח התפעולי של החברה עלה ל-26 מיליון דולר לעומת 14.4 מיליון דולר ברבעון מקביל והיא סיימה את הרבעון עם רווח נקי של 12 מיליון דולר - פי ארבעה לעומת 3 מיליון דולר בתקופה מקבילה אשתקד.
בפברואר אישר דירקטוריון החברה תכנית ארגון מחדש מקיפה למותג ההלבשה התחתונה Bare Necessities, במטרה לשפר את התוצאות הפיננסיות, זאת תוך יישום מודל עסקי חדש והקטנה של הוצאות הפעילות.
במסגרת התוכנית, פלטפורמת המסחר הנוכחית, שפועלת בעיקר בשוק האמריקאי, תשמש בנוסף לשיווק ומכירה של מותגי החברה, ולמכירת והשקת מותגים פרטיים בבעלותה,ביניהם Bare, Mio Camio, Reveal ואחרים.
החברה תצמצם את הפעילות הנוכחית שממוקדת בסחר של מותגים מובילים שאינם בבעלותה ותישאר עם סחר של מותגים נבחרים בלבד. המהלך יכלול צמצום משמעותי בתקורות במטרה להעביר את הפעילות לרווחיות ב-2025. ביצוע התכנית התחיל ברבעון הראשון של 2024 ואמור להיות מושלם במהלך המחצית הראשונה של 2025.
דלתא כללה בדוח הרבעון הראשון עלות חד פעמית של התכנית בסך של 3.4 מיליון דולר, מתוכם מיליון דולר פיצויים ל-24 עובדים שיפוטרו ו-2.4 מיליון הפחתת ערך.
ההתייעלות במותג Bare Necessities הוא חלק מתוכנית התייעלות לקבוצה כולה שהחלה כבר ב 2023 והעלות החד פעמית שלה בסך של 5.4 מיליון דולר נכללה כהוצאה בדוח של רבעון ראשון 2023. נכון לסוף הרבעון הראשון של 2024 ביצעה החברה כ-3.8 מיליון דולר מסך התוכנית.
בין היתר סגרה הקבוצה את מפעל Bare Necessities בארה"ב והעבירה את הפעילות הלוגיסטית למיקור חוץ, סגרה מפעל לייצור גרביים בבולגריה במקביל לבניית מפעל חדש במצרים, העבירה פעילות ייצור של מוצרי Sew&Cut ממפעל הקבוצה בקהיר למפעל באל-מיניה במצרים, איחדה תקורות במותג All For Seven וצמצמה את פעילות הייצור של המותג בוגארט בסין.