סגור
טימו Temu
טימו (צילום: CFOTO/Sipa USA via Reuters)

"פאניקה מוגזמת": החברה האם של טימו צנחה בקרוב ל-30% בנאסד"ק

PDD Holdings רשמה את ההפסד היומי הגדול ביותר שלה מאז נרשמה בנאסד"ק, וצנחה ב-29% לאחר שהחברה פרסמה דוחות מעורבים לרבעון השני - עם החמצה בשורת ההכנסות אך עמידה בצפי הרווח; החברה מחקה אתמול כ-55 מיליארד דולר משוויה

PDD Holdings, החברה האם של אתר הקניות טימו (TEMU), צנחה ב-29% אמש (ב') בנאסד"ק לאחר שהחמיצה את תחזית ההכנסות לרבעון השני.
הנפילה מחקה קרוב ל-55 מיליארד דולר משווי PDD, והיוותה את ההפסד היומי הגדול ביותר שלה מאז שהפכה לציבורית והחלה להיסחר בבורסת נאסד"ק בניו יורק ב-2018.
PDD Holdings מפעילה את פינדודו (Pinduoduo) בסין וטימו לשוק הבינלאומי. החברה סיכמה את הרבעון השני עם הכנסות של 97.1 מיליארד יואן - כ-13.64 מיליארד דולר, בעוד אנליסטים בשוק צפו לה הכנסות של 99.4 מיליארד יואן - כ-14 מיליארד דולר.
הרווח התפעולי זינק פי 2.6 לעומת הרבעון המקביל והסתכם ב-32.6 מיליארד יואן (כ-4.6 מיליארד דולר), והרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות קפץ בי 2.4% ל-32 מילארד יואן (4.5 מיליארד דולר). בשורת הרווח המתואם עקפה PDD את צפי השוק, כשרשמה רווח של 23.2 יואן למניה בעוד האנליסטים צפו לה רווח מתואם של 20.4 יואן למניה.
הוצאות התפעול עלו ב-48% בשלושת החודשים שהסתיימו ב-30 ביוני, כאשר החברה השקיעה בשיווק, פרסום ומבצעים כדי למשוך קונים. העלויות הכלליות והמנהליות יותר משולשו ברבעון לכרבע מיליארד דולר, בשל הוצאות הקשורות לעובדים.
לפי שון ריין, מייסד ומנהל של קבוצת מחקר השוק הסיני, מדובר ב"תיקון גדול מדי". ריין אמר כי "הפאניקה הייתה מוגזמת אמש" וכי זו הזדמנות טובה למשקיעים לקנות את המניה.
"יש אתגרים חדשים רבים לפנינו, החל מביקוש צרכני משתנה, תחרות מתעצמת ואי-ודאות בסביבה הגלובלית", אמר המנכ"ל המשותף צ'ן לי בשיחת ועידה עם אנליסטים לאחר פרסום התוצאות. "אנו ניכנס לשלב חדש של התפתחות איכותית שתדרוש השקעות מוגברות ותשפיע על הרווחיות", הוסיף.
הכלכלה השברירית של סין, החולשה המתמשכת בסקטור הנדל"ן ושיעורי האבטלה הגבוהים בקרב צעירים, הובילו צרכנים לצמצם רכישות, דבר המעיק על סקטור הקמעונאות והמסחר האלקטרוני של המדינה ומעורר תחרות עזה על נתח השוק בין ענקיות המסחר האלקטרוני.
בעוד שהמחירים הנמוכים וההנחות הגדולות של פינדודו על מגוון מוצרים, החל ממוצרי ניקוי ועד לאוזניות, משכו את הצרכנים המודעים למחיר, מתחרים גדולים כמו עליבאבא (Alibaba) ו-JD.com הציעו גם כן מבצעים משמעותיים בפלטפורמות שלהם, מה שהגביר את הלחץ התחרותי על PDD. "צמיחת ההכנסות תעמוד בהמשך בפני לחץ בלתי נמנע בשל התחרות המתעצמת והאתגרים החיצוניים," אמר ג'ון ליו, סמנכ"ל הכספים של PDD.
קנת פונג, אנליסט ב-UBS, אמר שבעוד שפינדודו מתפקדת היטב, עם צמיחה ורווחיות טובות למרות הסביבה התחרותית מאוד בשוק המסחר האלקטרוני המקומי, הטון של ההנהלה היה מבלבל עבור המשקיעים. "המשקיעים אינם בטוחים אם פינדודו רואה משהו שאנחנו לא רואים או שהיא שמרנית מדי בסביבת מאקרו לא ודאית", הוסיף פונג.
וינצ'י ז'אנג, אנליסט ב-M Science, הסכים שהתחזית של הנהלת PDD נשמעה "פסימית מאוד". "אומנם יש האטה בהוצאות הצרכנים, אבל הייתה תקווה שאולי PDD, עם הפלטפורמה למוצרים במחירים זולים, יכולה לספוג את ההאטה הזו, אבל מסתבר שגם הם מפסידים", אמר ז'אנג.
המנכ"ל המשותף צ'ן אמר שצרכנים בוחרים יותר ויותר להוציא כסף על חוויות במקום על מוצרים חומריים ויש "דגש גובר על צריכה רציונלית". ענקית המסחר האלקטרוני הסינית עליבאבא החטיאה את הערכות השוק להכנסות מוקדם יותר החודש, בשל מכירות חלשות יותר במסחר האלקטרוני המקומי, בעוד שההכנסות הרבעוניות של JD.com צמחו רק ב-1.2%. מניותיהן של שתי החברות הרשומות בארה"ב ירדו גם הן בעקבות החטאת הרווח של PDD.