סגור
צביקה שווימר על רקע סניף של קרפור
צביקה שווימר מנכ"ל אלקטרה צריכה (צילום: תמר מוצפי, רויטרס)

נחשף בכלכליסט
אלקטרה צריכה לא תממש את האופציה לרכישת מניות ביתן ברשת קרפור

החלופה שנקבעה לפי הסכם קודם בין הצדדים היא הנפקת יינות ביתן - בשמה הנוכחי גלובל ריטייל - המחזיקה במותג הקמעונאי החדש; כדי להימנע מפירמידה אסורה תפעל אלקטרה צריכה להעביר את קרפור לשליטת החברה האם אלקו, צעד שיחייב אישור בעלי מניות המיעוט

עכשיו זה סופי. חודש אחרי שהודיעה שככל הנראה לא תממש את האופציה לרכישת יתרת החזקות משפחת ביתן ביינות ביתן (בשמה הנוכחי גלובל ריטייל) - כפי שנחשף בכלכליסט - דיווחה אלקטרה צריכה כי לא תממש את האופציה בתנאיה הנוכחיים.
משמעות ההחלטה, על פי ההסכם שנחתם בין הצדדים לפני שנתיים, היא שאלקטרה צריכה תידרש להנפיק את גלובל ריטייל, המחזיקה ברשת קרפור.
מדובר באתגר מורכב, שכן הנפקה מחייבת להעביר את החזקותיה בגלובל ריטייל לחברה האם אלקו - על מנת להימנע מפירמידה אסורה לפי חוק הריכוזיות. צעד כזה, של העלאת החברה קומה, מחייב את אישור בעלי מניות המיעוט - זאת כאשר החברה המועברת סובלת מהפסדים כבדים
בחודש שעבר דיווחה אלקטרה צריכה, כי בהתאם לדיון שנערך בדירקטוריון החברה ולהסכמות הקיימות בינה לבין ביתן, אם תבחר החברה שלא לממש את האופציה בתנאים המסחריים הקיימים, ינקטו הצדדים בכל הפעולות הנדרשות לרישום למסחר או הנפקה של מניות גלובל ריטייל.
בהתאם להודעה, גלובל ריטייל פועלת להגשת תשקיף הנפקה לרשות ניירות ערך על בסיס הדוחות הכספיים ליום 30 ביוני 2023 ואלקטרה צריכה הודיעה על כך לרשות ניירות ערך. אלקטרה צריכה ציינה כי אחת החלופות הנבחנות כאמור היא מכירת גלובל ריטייל לאלקו - אם אכן יושלם רישומה למסחר.
גלובל ריטייל חתמה את הרבעון השני עם עלייה של 11.3% במכירות ל-792 מיליון שקל. העלייה במכירות, שנתמכה בגל ההתייקרויות הרוחבי שנרשם ברבעון על ידי חלק ניכר מספקי המזון ומוצרי הצריכה, נבעה גם מהשקת מותג קרפור בישראל, עם הסבתם של 50 סניפים ראשונים בחודש מאי החולף.
אלא שהשקת המותג שהערך המוסף המרכזי שלו נעוץ במחירים נמוכים למוצרי המותג המיובאים, הובילה להפסד תפעולי של 64 מיליון שקל, לעומת רווח תפעולי של 11.2 מיליון שקל ברבעון השני של 2022.