סגור
אבי אורטל
אבי אורטל, ממייסדי מנור אוורגרין (צילום: עמית שעל, טל אזולאי)

בלעדי
אבי אורטל רוכש את השליטה במשווקת מערכות חשמל לפי שווי של 70 מיליון שקל

קרן ההשקעות מנור אוורגרין רכשה 75% מחברת יונירום אלקטרוניקה, שמשווקת מערכות אל־פסק ולוחות מתח גבוה. העסקה נעשתה מול שלושת מייסדי החברה, שיחזיקו ביתרת המניות וימשיכו לעבוד כמנהלים  

עסקה חמישית לקרן ההשקעות מנור אוורגרין שהקימו יוצאי לאומי פרטנרס — אבי אורטל, יובל זעירא ולילך כץ. לכלכליסט נודע כי הקרן רכשה את השליטה (75%) בחברת יונירום אלקטרוניקה, שמשווקת מערכות אל־פסק ולוחות מתח גבוה, לפי שווי של כ־70 מיליון שקל. את המניות רוכשת הקרן ישירות מידי המייסדים — צביקה טורטלטאוב, ערן בריל ועמיצור כפרי. השלושה ימשיכו לשמש כמנהלים בחברה ויחזיקו ביתרת המניות.
יונירום שהוקמה ב־1996, פועלת מצור יגאל ומעסיקה 40 עובדים. החברה עוסקת ביבוא, שיווק ומתן שירותים למערכות אל־פסק, לוחות מתח גבוה ומצברים מייצבי מתח, וכן מבצעת פרויקטים בתחום החשמל, תכנון פסי צבירה ומתקינה לוחות מתח גבוה, שנאים יצוקים ושנאי שמן. עיקר הפעילות של החברה היא באספקת מערכות אל־פסק חד־פאזי ותלת־פאזי, בעיקר מתוצרת חברת איטון, אך היא משווקת מוצרים של מותגים נוספים כמו Power Sonic, Borri, Exide, Yuasa ו־Piller, שמייצרת ממירים סטטיים לחברות תעופה ולציוד ימי.
הלקוחות של יונירום אלקטרוניקה הם בעיקר מוסדות וחברות גדולות, בהם משרד הביטחון וחברות הייטק — דוגמת אפלייד מטריאלס ומלאנוקס שנרכשה על ידי אנבידיה - בתי חולים, חברות תקשורת ומוסדות פיננסיים דוגמת בנק הפועלים, וכן אל על. בין הפרויקטים שביצעה יונירום ניתן למנות את הקמת מרכז המחשוב של רד בינת בירושלים ומרכז המחשוב של מובילאיי בירושלים, הקמת מרכז מחשוב לאינטל בחיפה, וכן הקמת המערכות עבור המרכז החדש של הבנק הבינלאומי.
מנור אוורגרין הוקמה והחלה לפעול בשנה שעברה, והיא מתמקדת בהשקעות בחברות ישראליות בינוניות־קטנות בגודלן, שבהן היא מזהה פוטנציאל צמיחה. לקרן יש 25 משקיעים גדולים, כשמשקיעי העוגן הם מנורה מבטחים, מגדל ביטוח, לאומי פרטנרס ו־IBI חיתום. רכישת השליטה ביונירום היא, כאמור, העסקה החמישית של הקרן. קודם לכן הקרן רכשה 40% מחברת RP אופטיקל לאבס, שמייצרת מוצרים אלקטרו־אופטיים לתעשייה הביטחונית, תמורת 70 מיליון שקל; את חברת סינרג'י, שמייצרת כבלי כוח שמשמשים להולכת חשמל בקווח מתח עליון ב־80 מיליון שקל; את חברת עמוס גזית, שפועלת בשוק של הפצת מוצרים בתחומי הרפואה והבטיחות ב־100 מיליון שקל; וכמחצית מחברת הידקו גבעתי, שמייבאת מנופים המורכבים על משאיות, משאבות בטון ומוצרים לתעשיית הבטון, ב־70 מיליון שקל, לצד קבוצת אלייד שהשקיעה סכום דומה.
את העסקה ליוותה כבנקאי השקעות מחלקת המיזוגים והרכישות של KPMG. עורך הדין שליווה את הקרן הוא ניב סיוון ממשרד הרצוג פוקס נאמן, ואת יונירום ייצג מיקי שפירא ממשרדו של יגאל ארגנון.