מאנדיי מקפיצה את התחזית השנתית ותגייס יותר מ-100 עובדים עד סוף השנה
מאנדיי מקפיצה את התחזית השנתית ותגייס יותר מ-100 עובדים עד סוף השנה
החברה שמפעילה תוכנה ארגונית עקפה את התחזיות ברבעון השני עם הפסד קטן מהצפוי; מעריכה כי הכנסותיה יגיעו בסוף 2023 לכ-715 מיליון דולר, שמשקפים קצב צמיחה של 38%; במאנדיי מעוניינים להגדיל את כוח האדם ב-15%, ועד סוף השנה היא צפויה להעסיק 1,800 עובדים
חברת התוכנה הארגונית מאנדיי מקבעת את מעמדה כאחת החברות הישראליות המצליחות ביותר בוול סטריט. זה מתחיל בכך שהיא אחת הבודדות משטף ההנפקות של 2021 שנסחרת מעל השווי בהנפקה, ונמשך בכך שגם ברבעון השני היא הכתה את התחזיות וצמחה במהירות. מניית מאנדיי מזנקת ב-10% (נכון ל-19:43) לשווי שוק של כ-8.3 מיליארד דולר.
על רקע המחצית הראשונה המוצלחת שהתעלתה על הציפיות, מעלה כעת מאנדיי את הרף ומעריכה כי הכנסותיה יגיעו בסוף 2023 לכ-715 מיליון דולר. הכנסות אלה משקפות קצב צמיחה מרשים של 38%, שגם חברות טכנולוגיה שהרגילו את המשקיעים שלהן לצמיחה לא מצליחות לייצר היום בתקופה של האטה ברכש מצד ארגונים.
עם זאת מאנדיי עדיין לא רווחית, אף שהיא הצליחה לייצר תזרים חיובי של 47 מיליון דולר על בסיס רבעוני, וזאת לאחר תזרים שלילי בתקופה המקבילה לפני שנה. בניכוי הוצאות שקשורות בהקצאת אופציות לעובדים, מאנדיי צפויה להציג בסיכום של 2023 רווח תפעולי שנתי של 28-24 מיליון דולר.
במאנדיי מציינים אמנם כי המצב המאקרו כלכלי עדיין מאתגר ואין יציאה של ממש מהמשבר, אבל מעריכים כי בתחילת 2024 תתחיל התאוששות. כדי להיערך לשינוי כיוון זה, מאיצה מאנדיי את תהליך גיוס העובדים, כאשר היעד הוא להגדיל את כוח האדם ב-15% בסיכום של 2023. החברה כבר גייסה כ-150 עובדים מתחילת השנה, והיום עומדת מצבת כוח האדם על 1,646 עובדים. עד סוף השנה היא צפויה להעסיק 1,800 עובדים.
"אנחנו ממשיכים את המומנטום החיובי מתחילת השנה, ככל שמאנדיי הופכת להיות חברה של סוויטת מוצרים לעומת חברה של מוצר אחד", אמר ל"כלכליסט" ערן זינמן, המייסד והמנכ"ל המשותף של מאנדיי. "ראינו מומנטום משמעותי של monday Sales CRM לאחר ההטמעה אצל הלקוחות. בנוסף לכך התגובה ל-monday dev בקרב לקוחותינו הייתה חיובית לאחר שהמוצר יצא משלב הבטא", הוסיף.
הרחבת קווי המוצרים מאפשרת למאנדיי להרחיב את הנוכחות שלה בקרב לקוחות קיימים, וגם לפנות ללקוחות חדשים שאולי כלל לא מעוניינים לרכוש ממנה את המוצר המקורי והמרכזי שלה לניהול עבודה משותפת ופרויקטים (בו השוק עתיר תחרות עם נוכחות של חברות ענק, ובראשן מערכת הג'ירה של ATALASSIAN).
בעקבות תגובות חיוביות למוצרים החדשים מתחילים במאנדיי גם לחשוב על רכישות שיעבו עוד יותר את סל המוצרים. "עד היום הוכחנו שאנחנו יודעים לצמוח בצורה אורגנית, ועכשיו אנחנו מתחילים להסתכל על רכישות כדי להוסיף גם צמיחה לא אורגנית", מוסיף זינמן. מניית מאנדיי פתחה את המסחר בוול סטריט בקפיצה של 9% בתגובה לדוחות.
ברבעון השני רשמה מאנדיי הכנסות של 175.7 מיליון דולר, עלייה של 42% מול התקופה המקבילה. היא ממשיכה להציג שיעור שימור לקוחות שגבוה מ-100%, מה שאומר שהשימוש בפתרונות שלה לניהול עבודה בארגונים מתרחב בקרב לקוחותיה הקיימים.
מספר הלקוחות שמשלמים יותר מ-50 אלף דולר בשנה עבור התוכנה של מאנדיי זינק ב-63% בשנה האחרונה ל-1,892. בזכות הצמיחה המהירה ועלייה מתונה הרבה יותר בבסיס ההוצאות, מאנדיי הקטינה את ההפסד, אך עדיין רשמה הפסד תפעולי של 12 מיליון דולר.
עם זאת מדובר ברבע מההפסד התפעולי ברבעון המקביל. בשורה התחתונה רשמה מאנדיי הפסד קטן יותר של 7 מיליון דולר, כשהיא נהנית מהכנסות על ריבית כמו חברות ישראליות רבות שיושבות על קופת מזומנים גדולה.
במקרה של מאנדיי, שיש לה בקופה מיליארד דולר, ההכנסות מריבית עומדות על 7.6 מיליון דולר, פי שלושה בהשוואה לרבעון המקביל. לרבעון השלישי צופה מאנדיי הכנסות של 183-181 מיליון דולר, כלומר שמירה על קצב צמיחה שנתי של כ-33%, ורווח תפעולי של 6-4 מיליון דולר לפני סעיפים חשבונאיים.