סגור

אדמה שוב מחליפה מנכ"ל - גאל הילי יחליף את הוקינס שכיהן כשנה בתפקיד

סטיב הוקינס יקודם לתפקיד בכיר בבעלת השליטה סינג'נטה; הילי שיחליף אותו הגיע לקבוצה מהמתחרה האמריקאית דאו - ניהל בשנה האחרונה את חטיבת סינג'נטה צומח וזרעים באירופה 

אדמה שוב מחליפה מנכ"ל: לפני קצת יותר משנה מונה סטיב הוקינס לתפקיד מנכ"ל ונשיא קבוצת אדמה - הבוקר מודיעה החברה כי הוא יעזוב את המשרה וימונה לתפקיד נשיא קבוצת סינג'נטה קורפ פרוטקשן העולמית וימשיך לכהן בהנהלת סינג'נטה.
במקומו ממנה סינג'נטה לתפקיד את גאל הילי כנשיא ומנכ"ל אדמה - הילי משמש מאז דצמבר 2023 כמנהל סינג'נטה להגנת הצומח וזרעים לגידולי שדה באירופה. הוא הגיע לסינג'נטה מחברת דאו הפועלת באותו תחום.
סינג'נטה שנרכשה ע"י כמצ'יינה הסינית, מחזיקה בבעלות על אדמה הישראלית, שמציגה בשנים האחרונות תחלופה גבוהה של מנהלים. לפני הוקינס כיהן בתפקיד איגנסיו דומינגז, בשנים 2023-2020.
1 צפייה בגלריה
מנכ"ל אדמה סטיב הוקינס Steve Hawkins
מנכ"ל אדמה סטיב הוקינס Steve Hawkins
מנכ"ל אדמה היוצא סטיב הוקינס - ימונה לנשיא סינג'נטה
(צילום מסך: אתר החברה)

הוקינס למעשה לא הספיק "לחמם את הכסא והוא כבר עובר לתפקיד הבא כאמור. הוא מונה ב-2021 לסמנכ"ל בכיר באדמה, וכעבור שנתיים כאמור מונה כנשיא ומנכ"ל.
הילי משמש מאז דצמבר 2023 כמנהל סינג'נטה להגנת הצומח וזרעים לגידולי שדה באירופה. הוא הגיע לסינג'נטה מחברת דאו הפועלת באותו תחום.
חילופי המנהלים התכופים עשויים ללמד על החשיבות הלא גבוהה שיש לאדמה בעיני בעלת השליטה סינג'נטה - ג'ף רואו, נשיא ומנכ"ל קבוצת סינג'נטה אמר כי: " גאל הוא המתאים ביותר להאצת יישום תוכנית הטרנספורמציה של אדמה, שהושקה בהצלחה על-ידי סטיב וצוות ההנהלה מוקדם יותר השנה. התוכנית נועדה לשיפור איכות הפעילות העסקית והעלאת ערך החברה".
הילי שיכנס לתפקיד באוקטובר, אמר: "אני גאה ונרגש להיכנס לתפקיד הנשיא והמנכ"ל בתקופה משמעותית זו עבור אדמה. תוכנית ההתייעלות כבר נושאת פרי, וכבר ניכר שיפור בתזרים המזומנים המלמד על המחויבות של החברה להשגת איתנות פיננסית ומצוינות תפעולית. אני מחויב לשמור על המומנטום הזה, על מנת לעמוד במחויבויות העסקיות והיעדים הפיננסים שהוצבו לשלוש השנים הבאות. אני בטוח כי היסודות האיתנים שהונחו על-ידי סטיב והנהלת החברה יהפכו את אדמה לחברה חזקה ומצליחה עבור כל בעלי העניין שלנו".