הכנסות אל על גדלו, ההוצאות זינקו בהתאם - ההפסד הרבעוני עמד על 136 מיליון דולר
הכנסות אל על גדלו, ההוצאות זינקו בהתאם - ההפסד הרבעוני עמד על 136 מיליון דולר
ההתאוששות בענף התעופה הקפיצה ב-545% את שורת ההכנסות ל-253 מיליון דולר - ההוצאות כמעט שולשו ל-270 מיליון דולר, בין היתר בשל העלייה החדה במחירי הדלק - ההפסד השורה התחתונה צומצם ב-10 מיליון דולר בלבד
אל על מסכמת רבעון השלישי עם שיפור בשורה של פרטמטרים - בעקבות ההתאוששות ההדרגתית ממשבר הקורוה בענף התעופה - אך ממשיכה להפסיד עשרות מיליוני דולרים.
הכנסות החברה ברבעון עמדו על 253 מיליון דולר לעומת הכנסות של 39 מיליון דולר בלבד ברבעון המקביל של 2020, ימי השיא של המשבר – עלייה של 545%.
הוצאות ההפעלה גדלו בהתאם, ל-270 מיליון דולר, מול 100 מיליון דולר ברבעון השלישי בשנה שעברה. העלייה בהוצאות גררה הפסד גולמי של 17 מיליון דולר, מול הפסד גולמי של 61 מיליון דולר ברבעון המקביל.
לעלייה החדה בהוצאות תרם גם זינוק של 87% במחירי הדלק הסילוני בחודשים האחרונים במחירי הדלק. לדברי אל על, גם התחזקות השקל פגעה בתוצאות, שכן רוב ההכנסות הן דולריות ברובן והוצאות החברה הן שקליות.
לקפיצה בהוצאות ההפעלה התווספו גם הסעיפים הבאים: בהנהלה כלליות נרשמו הוצאות של 51 מיליון דולר; הוצאות מימון של 28 מיליון דולר ו"הוצאות אחרות" שעלו לחברה כ-40 מיליון דולר. בשורה התחתונה רשמה אל על הפסד רבעוני נקי של 136 מיליון דולר, לעומת הפסד של 146.6 מיליון דולר ברבעון המקביל. תזרים המזומנים השלילי של החברה נכון לסוף הרבעון עמד על 86.6 מיליון דולר, לעומת תזרים שלילי של 33.7 מיליון דולר ברבעון המקביל.
באל על בונים על סקטור המטענים כאפיק צמיחה עתידי פוטנציאלי. ההכנסות מתחום המטענים זינקו ברבעון השלישי ב-156% ל-35.6 מיליון דולר. במקביל, החברה עדיין מנסה לקדם את רכישת ארקיע - ומדגישה כי בכל מקרה אין בכוונתה לסגור את סאן דור, שנתפסת גם היא כמנוע צמיחה להמשך הדרך.
אל על החזיקה ברבעון השלישי של 2021 ב-21.6% משוק התעופה הישראלי, לעומת 25% בשנת 2019. לחברה 45 מטוסים פעילים, וגילם הממוצע הוא 10.6 שנים. בזמן הקרוב צפויים לצאת משירות שני מטוסי בואינג 777.
החברה הודיעה שלשום כי חתמה על מתווה הסיוע הממשלתי. בתמורה לסיוע נוסף בגובה 20 מיליון דולר, בעל השליטה בחברה קני רוזנברג ייאלץ לעמוד בהסכמים הקודמים אליהם התחייב ולהעמיד לחברה הלוואות בעלים בסכום מינימלי של 63 מיליון דולר, עם אופציה ל-73 מיליון דולר נוספים במקרה שהחברה תבקש סיוע של 30 מיליון דולר, כפי שאושר לה. כמו כן, החברה תהיה מחויבת לצאת לגיוס הון בסכום שלא יפחת מ-105 מיליון דולר עד ל-19 בספטמבר 2022.