כשלא מספיק חם: ירידה חדה ברווחיות הרבעונית של תדיראן
כשלא מספיק חם: ירידה חדה ברווחיות הרבעונית של תדיראן
מול התייקרויות חומרי הגלם וירידה במכירות המזגנים: הרווח התפעולי של הקבוצה ירד ברבעון השלישי ב-7% ל-51 מיליון שקל; שיעור הרווחיות התפעולית נפל ל-8.4%, מול 13.7% ברבעון המקביל ב-2021
קבוצת תדיראן, בשליטת משה ממרוד, מסכמת רבעון מאתגר - בין היתר בשל התייקרות עלויות הרכש ונסיגה במכירות המזגנים, לדברי החברה בשל עונת קיץ נוחה יחסית.
החברה שאותה מוביל ממרוד כמנכ"ל ציינה בדוחות כי ויתרה על העלאת מחירי מוצרי החשמל והמזגנים בשיעור המלא של התייקרות תחומרי הגלם, בין היתר בזכות הירידה במחירי ההובלה בחודשים האחרונים.
ההתפתחויות האמורות גררו קיצוץ מהותי בשיעור הרווח הרגולמי של החברה לרמה של 17.5%, בהשוואה ל-24.4% ברבעון המקביל בשנה שעברה. גם מגזר האנרגיה שתופס כבר מעל מחצית מהפעילות, ושמתאפיין ברווחיות גולמית נמוכה יחסית, תרם לירידה האמורה.
הכנסות החברה ברבעון עלו ב-51% ל-602 מיליון שקל, בזכות איחוד ראשון בדוחות של תוצאות חברת VP Solar, בעקבות הרכישה שהושלמה בינואר 2022.
האיחוד, עם מגזר האנרגיה, תרמו לשורת הכנסות של 315 מיליון שקל, עלייה של של 234% לעומת הרבעון המקביל. מנגד, מגזר מוצרי הצריכה רשם ירידה של 6% במכירות ל-286 מיליון שקל - בעיקר בעקבות ירידה במכירות המזגנים.
מגזר מוצרי הצריכה כולל ייבוא שיווק והפצה של מערכות מיזוג אוויר תחת המותגים תדיראן, אמקור וספקטרה. בנוסף כולל המגזר יבוא ושיווק של מוצרי חשמל לבית תחת המותגים אמקור וקריסטל. מגזר האנרגיה כולל יבוא והפצה של מוצרים בתחום, מערכות אגירת אנרגיה ואל פסק ומערכות סולאריות, וכן טעינת רכבים חשמליים.
הוצאות הנהלה וכלליות עלו ב-81% ל-7.3 מיליון שקל בשל האיחוד של VP Solar , הכללת תוצאות אביאם מחודש אוקטובר 2021 וצמיחה בבהוצאות השכר בחברת תדיראן מוצרי צריכה.
עלויות הרכש, לצד הפגיעה במגזר מוצרי הצריכה וההוצאות האמורות הנוספות, הובילו לירידה של 7% ברווח התפעולי בסיכום הרבעון השלישי, לסכום של 51 מיליון שקל. בדומה לשיעור הרווחית הגולמית, גם שיעור הרווח התפעולי ירד בחדות ל-8.4%, לעומת 13.7% ברבעון המקביל בשנה קודמת. כך גם בשורה התחתונה נרשמה לתדיראן ברבעון ירידה של 8% ברווח הנקי, שהסתכם ב-116.5 מיליון שקל.