האונליין ירד, ההכנסות עלו: דלתא ישראל ממשיכה לצמוח
האונליין ירד, ההכנסות עלו: דלתא ישראל ממשיכה לצמוח
ההכנסות בחודשי ספטמבר-דצמבר גדלו ב-30% ל-310 מיליון שקל - מכירות האונליין ירדו ב-35% בהשוואה לתקופת הסגר ברבעון המקביל ב-2020; הרווח התפעולי עלה ב-20% ל-63 מיליון שקל
דלתא ישראל חותמת את הרבעון הרביעי ואת שנת 2021 עם צמיחה בהכנסות ושיפור בשורת הרווח - החברה מודיעה במקביל לפרסום הדוחות על חלוקת דיבידנד רבעוני של 25 מיליון שקל לבעלי המניות, ובראשם בעלת השליטה קבוצת דלתא (80% מהמניות).
הכנסות החברה ברבעון הרביעי, צמחו ב-30% והסתכמו ב-310 מיליון שקל. זאת על אף הנסיגה בפעילות האונליין - ההכנסות מהאונליין ירדו ב-35% ל-45 מיליון שקל, בעיקר בזכות החזרה לסוג של נורמליות. הסגר ברבעון המקביל העמיד את הכנסות האונליין של דלתא ישראל על 70 מיליון שקל.
עיקר פעילותה של דלתא ישראל הוא ייצור ושיווק הלבשה תחתונה לנשים, גברים וילדים, תחת הרשתות דלתא ופיקס ובאמצעות פעילות סיטונאית. החברה שהפכה ציבורית לפני כשנה מנוהלת על ידי ענת בוגנר ונמצאת בבעלות דלתא גליל שבשליטת אייזיק דבח. דלתא פתחה בשנה האחרונה ארבעה סניפים ומפעילה כיום 205 סניפים בשני המותגים.
החברה סיימה את הרבעון עם עלייה של 25% ברווח הגולמי ל-81 מיליון שקל. בה בעת, עלויות השילוח מאסיה הכבידו על החברה ושיעור הרווח הגולמי מהמכירות ירד ל- 60% לעומת 62.5% ברבעון הרביעי של 2020. הוצאות השילוח התקזזו בחלקן מהתחזקות השקל אל מול הדולר וממכירת פריטי חורף שמכירם גבוה ביחס לפריטי קיץ (ומאופיינים בשיעור רווחיות גבוה יותר).
פתיחת חנויות חדשות הגדילה את הוצאות המכירה והשיווק של דלתא ישראל ב-29% ברבעון והם הסתכמו בכ-106 מיליון שקל. העלייה בשכר העבודה ובשכר הדירה, לצד העמלות לזכיינים המפעילים, עמדו מאחרי הגידול בהוצאות בסעיף זה.
הצמיחה במכירות דחפה את הרווח התפעולי, שרשם עלייה רבעונית של 20% ל-63 מיליון שקל - שיעורו מהמכירות ירד ל- 21% לעומת 22.6% ברבעון המקביל. החברה חתמה את הרבעון עם רווח נקי של 50 מיליון שקל לעומת 32 מיליון שקל בתקופה מקבילה – עלייה של 21%. תזרים המזומנים מפעילות שוטפת הסתכם בכ-50 מיליון שקל לעומת כ-32 מיליון שקל ברבעון המקביל.
צמיחה שנתית
לצד השדרוג הרבעוני - דלתא ישראל סוגרת גם את השנה עם עלייה בשורה התחתונה והעליונה של הדוחות.
הכנסות החברה בשנת 2021 עלו ב-26% ל-906 מיליון שקל, בזכות צמיחה בכל ערוצי המכירה. הרווח הגולמי גדל ב-29% ל-559 מיליון שקל ושיעורו מהמכירת עלה ל- 61.7% לעומת 60.2% בשנת 2020. העלייה בשיעור הרווח הגולמי מיוחסת לתמהיל המוצרים שכלל בעיקר פריטי חורף והתחזקות השקל מול הדולר, שהתקזזו כאמור בהתייקרות מחירי השילוח.
הרווח התפעולי השנתי טיפס ב-55% (בין היתר בזכות התייעלות וצמצום בהוצאות) ועמד על 186.4 ושיעורו מההכנסות עמד על כ-20.6% לעומת כ-16.6% בשנת 2020. החברה חתמה את השנה הקודמת עם רווח נקי של 138 מיליון שקל – קפיצה של 55%.