האונליין צמח, המכירות טיפסו - רווחי דלתא גליל זינקו ב-76%
האונליין צמח, המכירות טיפסו - רווחי דלתא גליל זינקו ב-76%
החברה סיימה את הרבעון השלישי עם צמיחה של 31% בהכנסות ל-501 מיליון דולר - מכירות אתרי האונליין קפצו ב-102%, הרווח הנקי עמד על 34.5 מיליון דולר
דלתא גליל שבשליטת אייזיק דבח מסכמת רבעון שלישי עם צמיחה במכירות, בין היתר בזכות התחזקות אתרי האונליין של הקבוצה. בין אלה גם אתר הסחר של Bare Necessities, המתמקד בהלבשה תחתונה, שנרכש ב-2020 ואוחד בדוחות החל מהרבעון הרביעי של 2020.
מכירות דלתא גליל עלו ברבעון ב-31% והסתכמו ב-501 מיליון דולר. הכנסות אתרי האונליין של החברה טיפסו ב-102% ל-52.4 מיליון דולר, ואולם בנטרול מכירות Bare Necessities ירדו מכירות האונליין ב-8% ומכירות הקבוצה כולה עלו ב-23%.
עיקר הצמיחה במכירות, בשיעור של 55%, נרשמה בפעילות דלתא בארה"ב, שם רשמה החברה מכירות של 253.6 מיליון דולר. זאת הודות לשיפור בפעילות המותגים הפרטיים שהחברה מייצרת למותגים בינלאומיים, לצמיחה במותג Seven for all mankind ולאיחוד האמור עם Bare Necessities.
הרווח הגולמי טיפס ל-198.5 מיליון דולר ושיעורו מההכנסות עלה ל-39.6% לעומת 38.1% ברבעון מקביל אשתקד. התחזקות של 6% בשער השקל לעומת הדולר תרמה גם היא לעלייה בשורת הרווח הגולמי. העליות הללו קוזזו חלקית בהתייקרות חומרי הגלם והשינוע וההשפעה השלילית שהיתה להשבתות במפעלי החברה שמייצרים מותגים פרטיים, עקב משבר הקורונה.
ברבעון השלישי אשתקד צמצמה דלתא גליל את הוצאות השכר והבונוסים בשל משבר הקורונה והוצאת עובדים לחל"ת, וברבעון הנוכחי, עם החזרה לשגרה, עלו הוצאות הנהלה וכלליות ב-46% ל-25.3 מיליון דולר.
השיפור במכירות וברווח הגולמי התגלגלו לשורת הרווח התפעולי, שגדל ב-58% ל-53 מיליון דולר (10.6% מהמכירות), לעומת 33.6 מיליון דולר ברבעון מקביל (8.8% מהמכירות). דלתא סיימה את הרבעון עם זינוק של 76% ברווח הנקי ל-34.5 מיליון דולר והכריזה על חלוקת דיבידנד של 7 מיליון דולר.