סגור
סניף של בנק אוף אמריקה בהוליווד
סניף של בנק אוף אמריקה בהוליווד (צילום: MARK RALSTON / AFP)

באפט ממשיך לממש: ברקשייר האת'ווי הקטינה את חלקה בבנק אוף אמריקה לפחות מ-10%

בהמשך למכירת חיסול שביצעה ברקשייר למניות הבנק באמצע יולי, היא מכרה יותר מ-9.5 מיליון מניות של הבנק בשלוש עסקאות בין הימים שלישי וחמישי. בעקבות זאת, ירד חלקה של ברקשייר בבנק לפחות מ-10%, מה שפוטר אותה מחובת דיווח על עסקאות בזמן אמת

חברת ברקשייר האת'וויי של וורן באפט הפחיתה את חלקה בבנק אוף אמריקה למתחת ל-10%, בהמשך למכירת חיסול שהחלה באמצע יולי. במסמכים שהגישה החברה אתמול לרשות לני"ע (SEC) היא חשפה שמכרה יותר מ-9.5 מיליון מניות, בשלוש עסקאות שנעשו בין יום שלישי וחמישי, במהלך שמוריד את אחזקתה בבנק ל-775 מיליון מניות, או כ-9.987%.
כיוון שחלקה בבנק נמצא כעת מתחת ל-10%, ברקשייר אינה נדרשת עוד לדווח על עסקאות רלוונטיות בסמוך למועדן. SEC מחייבת בעלי אחזקות של יותר מ-10% בחברה לדווח על עסקאות הקשורות לאותה חברה תוך שני ימי עסקים.
ברקשייר עודנה בעלת המניות המוסדית הגדולה ביותר של בנק אוף אמריקה. מניות הבנק רשמו עליה של כ-1% בחודש האחרון, למרות המכירה של באפט. מנכ"ל הבנק, בראיין מויניהן, אמר לאחרונה שהשוק סופג את המניות, בין היתר בזכות רכישה חוזרת על ידי הבנק.
באפט רכש מניות מועדפות של הבנק בסך 5 מיליארד דולר ב-2011, במה שחיזק את האמון בו על רקע משבר הסאבפריים בשוק המשכנתאות. ב-2017 הפכה ברקשייר לבעלת המניות הגדולה ביותר של הבנק, וב2018-2019 רכש באפט 300 מיליון מניות נוספות לאחזקותיו.
מכירת המניות מהזמן האחרון של מניות הבנק מגיעה לאחר מספר שנים שבהן מכר באפט אחזקות רבות שנים שלו בתעשיית הבנקאות, כולל מניות של ג'יי פי מורגן, גולדמן זאקס, וולס פארגו ובאנקורפ. מנכ"ל ברקשייר נשמע פסימי בשנה שעברה ביחס למשבר במגזר הבנקאות. הוא אמר שהוא מאמין שקריסות הבנקים ב-2008, ושוב ב-2023, הורידו את האמון במערכת, מה שהוחרף ע"י תקשורת גרועה מצד הרגולטורים והפוליטיקאים, והואץ באמצעות הדיגיטציה ותחום הפינטק, שמאפשרים מכירת מניות מיידית במצבי משבר ואי ודאות.