ההכנסות מפרסום אכזבו ומניית אלפבית ירדה במסחר המאוחר
ההכנסות מפרסום אכזבו ומניית אלפבית ירדה במסחר המאוחר
הכנסות החברה עמדו ברבעון שעבר על 86.31 מיליארד דולר לעומת צפי ל-85.33 מיליארד דולר; יוטיוב אכזבה עם הכנסות של 9.2 מיליארד דולר - מעט פחות מהצפי; הפרסום הכניס בשנה שעברה 65.5 מיליארד דולר לעומת צפי ל-65.8 מיליארד דולר
מניית אלפבית, החברה האם של גוגל, ירדה הלילה במסחר המאוחר ב-5.7% בוול סטריט לאחר פרסום הדוחות לרבעון הרביעי, זאת בעיקר בשל אכזבה מההכנסות מפרסום. אלו הסתכמו ב-65.5 מיליארד דולר במהלך שנת 2023 לעומת 65.8 מיליארד דולר לפי צפי האנליסטים.
הרווח למניה עמד על 1.64 דולר - רווח נקי של 73.8 מיליארד דולר - לעומת צפי ל-1.59 דולר. ההכנסות עמדו על 86.31 מיליארד דולר (עלייה של 13%) לעומת צפי ל-85.33 מיליארד דולר (בסיכום לשנת 2023 נרשמה עלייה של 9% ל-307 מיליארד דולר). הכנסות חטיבת הענן עמדו על 9.19 מיליארד דולר (עלייה של 25%) לעומת תחזית ל-8.94 מיליארד דולר. לעומת זאת, יוטיוב הכניסה 9.2 מיליארד דולר כשהצפי עמד על 9.21 מיליארד דולר.
בשנה שעברה מניית אלפבית זינקה ב-53%, זאת לעומת מיקרוסופט שזינקה ב-65%. לאורך כל השנה החולפת נתפסה אלפבית כמי שרודפת אחרי מיקרוסופוט בכל הנוגע למרוץ בתחום הבינה המלאכותית. זאת בעקבות השקעות העתק שביצעה מיקרוסופט בחברת OpenAI מפתחת ChatGPT. חטיבת הענן של אלפבית, שתומכת בשירותי בינה מלאכותית, משתרכת מאחור בהכנסות הרבעוניות שמהוות רק כמחצית מאלו של מיקרוסופט.
המנכ"ל סונדאר פיצ'אי ציין עם פרסום הדו"ח כי "אנו מרוצים מהחוזקה המתמשכת בפעילות החיפוש והתרומה הגוברת מיוטיוב ומענן. כל אחד מאלו כבר נהנה מההשקעות והחדשנות שלנו בבינה מלאכותית".