סגור
מימין מתיו בוטיין ו אבי לוי בנק דיסקונט
מימין: מתיו בוטיין, ממייסדי קרן גלטין פוינט, ואבי לוי, מנכ"ל בנק דיסקונט (צילומים: אתר החברה באדיבות בנק דיסקונט)

נחשף בכלכליסט
דיסקונט הודיע על מכירת 15% מדיסקונט ניו יורק לגלטין פוינט

הבנק דיווח על העסקה שחשף אתמול כלכליסט, שבה רוכשת הקרן האמריקאית את המניות תמורת 150 מיליון דולר לפי שווי של מיליארד דולר; מנהל הקרן מת'יו בוטיין יצטרף לדירקטוריון דיסקונט ניו יורק

בנק דיסקונט דיווח הבוקר (ד') על חתימת ההסכם למכירת 15% ממניות בנק דיסקונט ניו יורק לקרן גלטין פוינט האמריקאית. העסקה נחשפה אתמול בכלכליסט.
גלטין תשלם 150 מיליון דולר עבור המניות לפי שווי של מיליארד דולר. דיסקונט עשוי בהמשך לנסות למזג את דיסקונט ניו יורק עם בנק אמריקאי, במהלך דומה לזה שעשה לאומי, כשהכניס שתי קרנות השקעה ללאומי ניו יורק ובהמשך מיזג את הבנק עם בנק ואלי האמריקאי שנסחר בשווי 4 מיליארד דולר.
גלטין תצרף לדירקטוריון דיסקונט ניו יורק את מת'יו בוטיין, מנהל ומייסד הקרן.
דירקטוריון דיסקונט, בראשות היו"ר דני ימין, אישר את העסקה כבר ביום שני והבנק הודיע עליה היום, אחרי חתימת ההסכם שבוצעה רק לאחר תשעה באב.
בדיסקונט מקווים שהשותפות עם גלטין תביא לחיזוק הנוכחות בארה"ב לנוכח הקשר של הקרן עם השוק הפיננסי. גלטין החזיקה עד לפני שבועיים בשליטה בחברת הביטוח הפניקס והיא עדיין בעלת מניות בה.
מנכ"ל דיסקונט אבי לוי אמר כי "מדובר ביוזמה אסטרטגית משמעותית עבור דיסקונט ניו יורק. המוניטין והניסיון הרב של גלטין פוינט קפיטל בשוק האמריקאי יתרמו באופן משמעותי לצמיחת דיסקונט ניו יורק".
בוטיין אמר כי "במשך 75 שנה, דיסקונט ניו יורק מהווה גשר ומורשת ליחסי ישראל-ארה"ב, המשרת את לקוחותיו במסירות לאורך זמן. אנו מאמינים בפוטנציאל הצמיחה של דיסקונט ניו יורק ובהמשך השבחתו".
דיסקונט ניו יורק נשאר הבנק הישראלי בבעלות ישראלית הגדול בניו יורק ופועל בבנקאות מסחרית, בנקאות פרטית מקומית ובינלאומי. הבנק, בניהולו של זיו בירון, סיים את המחצית הראשונה של שנת 2024 עם רווח נקי של 38 מיליון דולר. היקף הנכסים של הבנק ליום 30.6.2024 עמד על 12.3 מיליארד דולר.
דיסקונט ציין בדיווח לבורסה כי הון הבנק יופחת כתוצאה מהעיסקה ב-140 עד 190 מיליון שקל, בהתאם לדיבידנד שיחולק בידי דיסקונט ניו יורק לפני השלמת העסקה.
נקבעו מנגנונים לפיהם תוכל הקרן לממש את חלקה בשנים הקרובות. אם ההיקף של הדיבידנד יהיה גבוה, עשוי שיעור המניות שתרכוש גלטין לעלות ל-20% מהאחזקה ברכישה.
גלטין פוינט מתמחה בהשקעות בגופים, שירותים ונכסים פיננסיים, והוקמה ב-2017 על ידי מת'יו בוטין ולי סאקס. הקרן מנהלת מעל 4.5 מיליארד דולר עבור המשקיעים במספר קרנות ומתמקדת בהשקעות בחברות הפועלות בתחומי השירותים הפיננסיים, הלוואות, ביטוח, ניהול נכסים, טכנולוגיה פיננסית, מימון נדל"ן, בנקאות ושוקי הון.
את העסקה הובילו ברק נרדי, סמנכ"ל וראש חטיבת אחזקות בדיסקונט, הילה חימי מנכ"לית דיסקונט קפיטל, ועו"ד טל רביד שטרן, מנהלת אגף בחטיבת הייעוץ המשפטי בדיסקונט.
חברת ג'פריס שימשה כיועצת הפיננסית הבלעדית וחברת Simpson Thacher & Bartlett LLP שימשה כיועצת המשפטית לבנק דיסקונט. Davis Polk & Wardwell LLP שימשו כיועצים המשפטיים של גלטין פוינט.