סגור
מטה חברת כרטיסי האשראי ישראכרט החדש בבני ברק
מטה חברת ישראכרט (צילום: אוראל כהן)

אל על מציעה לרכוש את ישראכרט לפי שווי של 3.1 מיליארד שקל

לפי ההצעה, חברת התעופה תחזיק לאחר הרכישה ב-45% ממניות חברת כרטיסי האשראי הגדולה ביותר בישראל; היא מגיעה מספר ימים לאחר הצעה דומה של מנורה מבטחים; אל על: "ההצעה יוצרת לישראכרט גרעין שליטה משמעותי ויציב"

חברת התעופה אל על הודיעה היום (ד') כי היא מגישה הצעה לרכוש 45% מחברת כרטיסי האשראי ישראכרט לפי שווי של 3.1 מיליארד שקל. לפי הודעתה של אל על, "ההצעה יוצרת לחברה גרעין שליטה משמעותי ויציב. היא גם מעניקה לחברה ולבעלי מניותיה ערך כספי ישיר גדול בהרבה במונחים מוחלטים מזה שכבר הוצע להם". יש לציין כי הצעה זו של אל על מגיעה מספר ימים לאחר הצעה דומה של מנורה מבטחים.
באל על ביקשו לקבוע פגישה עם הנהלת ישראכרט כדי לדון בעסקה. עוד מציינים בהודעתם כי "אל על תדון עם הנהלת החברה על חלוקת דיבידנד מיוחד לבעלי המניות. סכום הדיבידנד שיחולק יידון בין הצדדים וייקבע בהסכם שייחתם ביניהם, ואולם הצעתה של אל על אינה מותנית בהסכמה על חלוקת דיבידנד לפני סגירת העסקה בהיקף מסוים או בכלל".
עוד נכתב בהודעת אל על כי "השילוב בין החברות ייצור בסיס לחדשנות בתחומי הפעילות שלהן ויאפשר חדשנות וצמיחה גם למשק הישראלי בכללותו".
ישראכרט היא חברת האשראי הגדולה בישראל. כיום החברה נסחרת בבורסה בתל אביב ללא גרעין שליטה, ולאורך הזמן קיבלה מספר הצעות לרכישת השליטה. בעבר חתמה הראל על הסכם עם ישראכרט אך רשות התחרות ביטלה אותו, וזאת "מחשש לפגיעה בתחרות בתחום ביטוחי בריאות".
בשבוע שעבר שלחה כאמור מנורה הצעת רכישה לחברה לפי שווי דומה של 3.1 מיליארד שקל, והציעה לרכוש 32% ממניות החברה. בשנה שעברה הגישה מנורה הצעה לרכישת השליטה בישראכרט לפי שווי של 3.5 מיליארד שקל.