סגור
סמסונג גלקסי S23 אולטרה
סמסונג גלקסי S23 אולטרה. מספר המכשירים שמכרה סאני תקשורת התחזק בשנה האחרונה (רפאל קאהאן)

יבואנית סמסונג סיכמה את 2022 עם זינוק של 175% ברווח הנקי

סאני תקשורת רשמה בשנה החולפת צמיחה של 4.2% בהכנסות ל-953.3 מיליון שקל, אך הרווח הנקי זינק בחדות בשל רווח הון חד פעמי וההשוואה להוצאות שנרשמו ב-2021 כתוצאה מפדיון מוקדם

יבואנית ומשווקת סמסונג בישראל, סאני תקשורת, פירסמה הבוקר (א') נתונים מאכזבים לרבעון הרביעי של 2022 אך סיכמה את השנה כולה עם עלייה בהכנסות וזינוק ברווחים.
ההכנסות בשנה החולפת צמחו ב-4.2% ל-953.3 מיליון שקל, הודות לעלייה במספר המכשירים שנמכרו. הרווח הנקי קפץ פי 2.75 ל-73.2 מיליון שקל - זינוק חריג, שהושג בשל רווח הון של 19 מיליון שקל ממכירת מבנה, זאת לעומת הוצאות אחרות והוצאות מימון שנרשמו ב-2021 כתוצאה מפדיון מוקדם. הרווח הנקי המתואם מפעילות הציג עלייה של 6.7% ועמד על 48 מיליון שקל, והרווח התפעולי עלה ב-26.7% ל-94.77 מיליון שקל.
למרוות הנתונים היפים של 2022, הרבעון האחרון של השנה סיפק לחברה ביצועים מאכזבים. ההכנסות ברבעון הרביעי ירדו ב-1.9% ל-207 מיליון שקל, הרווח הגולמי נחלש ב-22% ל-29.4 מיליון שקל והרווח הנקי ירד ב-12.1% ל-12.3 מיליון שקל.
"החברה מסכמת את שנת 2022 עם תוצאות טובות, על רקע השינויים בסביבה העסקית, פרופיל הצריכה של הצרכנים והעלאות הריבית שצמצמו את ההכנסה הפנויה", אמר מנכ"ל סאני תקשורת, אלי לביא, בהודעה לעיתונות.
"לאורך השנה החברה המשיכה במימוש האסטרטגיה העסקית שלה, עם גמישות בהתאמת תמהיל המוצרים ותמהיל ערוצי השיווק הישירים למשווקים וברשת חנויות סמסונג. בנוסף, במהלך השנה חלה עלייה בשירותי הערך המוסף אותם פיתחה החברה, לצורך הרחבת אחריות ושירותים נוספים, ביניהם צמיחה במספר חנויות הרשת בפריסה ארצית. עובדה זו סייעה לה לשמור על רווח גבוה מפעילות שוטפת בהשוואה לרווח מפעילות שוטפת בשנת 2021".