סגור
ורייזון וריזון חברת תקשורת Verizon
ורייזון (AP)

ורייזון תרכוש את פרונטיר ב-20 מיליארד דולר כדי להגדיל את רשת הסיבים שלה בארה"ב

לפרונטיר יש 2.2 מיליון מנויי סיבים ב-25 מדינות, שיתווספו לכ-7.4 מיליון המשתמשים של ורייזון בתשע מדינות ובוושינגטון הבירה. ההצעה היא פרמיה של 37% למחיר הסגירה של פרונטיר ב-3 בספטמבר, והצפי הוא כי העסקה תושלם בעוד כ-18 חודשים

ענקית התקשורת האמריקאית ורייזון הודיעה היום (ה'), כי תרכוש את ספקית האינטרנט בסיבים אופטיים פרונטיר קומיוניקיישנס בעסקת מזומן בשווי 20 מיליארד דולר, זאת בניסיון להגדיל את בסיס המנויים שלה. העסקה תסייע לה גם בתחרות מול AT&T ו-T-Mobile.
ורייזון הציעה 38.50 דולר למניה, המהווים פרמיה של 37.3% למחיר הסגירה על מניית פרונטיר ב-3 בספטמבר, יום לפני שהופיעו לראשונה דיווחים על רכישה פוטנציאלית. לפרונטיר היה גם חוב כולל של 11.25 מיליארד דולר נכון ל-30 ביוני, אשר ימומן על ידי ורייזון כחלק מהעסקה.
לפרונטיר יש 2.2 מיליון מנויי סיבים ב-25 מדינות בארה"ב, שיתווספו לכ-7.4 מיליון המשתמשים של ורייזון בתשע מדינות ובוושינגטון הבירה.
"רכישת פרונטיר היא מתאימה מבחינה אסטרטגית", אמר מנכ"ל ורייזון האנס וסטברג, כיוון שהיא מספקת הזדמנות לתחרות בשווקים נוספים. יחד יהיו לחברות 25 מיליון חיבורים פוטנציאליים של לקוחות שרשת הסיבים עוברת לידם, כך אמרו מנהלי ורייזון בשיחת ועידה. ל-AT&T יש כ-28 מיליון מיקומים כאלה, על פי מורנינגסטאר.
הצפי הוא שהעסקה תושלם בעוד כ-18 חודשים והיא תסייע לורייזון, שרשת הסיבים שלה נמצאת בעיקר בצפון מזרח ארה"ב ולאורך קו החוף המזרחי, לנצל את הכיסוי של פרונטיר במספר מדינות במערב התיכון, בטקסס ובקליפורניה. זה יהיה גם מעין איחוד מחדש. ורייזון מכרה ב-2016 את עסקי הטלוויזיה והאינטרנט שלה בקליפורניה, טקסס ופלורידה לפרונטיר בעסקה בשווי 10.54 מיליארד דולר, שכללה חלק מרשתות הסיבים והלקוחות שלה.
אנליסטים אמרו כי העסקה תספק רק דחיפה צנועה לורייזון. רשת הסיבים של ורייזון מכסה פחות מ-10% מארה"ב והרכישה תעניק לה בערך עוד 3%, בעוד ש-AT&T מכסה פחות מ-15%, אמר קרייג מופט, אנליסט במופטנתנזון (MoffettNathanson).