סגור
סניף של רשת ויקטורי 4.5.23
סניף של רשת ויקטורי (צילום: יאיר שגיא)

הרווח הנקי של ויקטורי זינק ב-42.8% ברבעון ל-9.6 מיליון שקל

חברת הסופרמרקטים הודיעה עם פרסום הדוחות שתחלק דיבידנד של 15 מיליון שקל; במהלך הרבעון הודיעה רשות התחרות על כוונה להגיש כתב אישום, בכפוף לשימוע נגד מנכ"ל ויקטורי אייל רביד ובכירים בסופרמרקטים אחרים, בחשד לתיאום מחירים

רשת ויקטורי שבשליטת (66.57%) משפחת רביד ובניהולו של אייל רביד, חתמה את הרבעון השני של 2024 עם שיפור בהכנסות וברווחיות, והציגה קפיצה של 42.8% ברווח הנקי שהסתכם ב-9.6 מיליון שקל. החברה הכריזה על חלוקת דיבידנד בגובה 15 מיליון שקל.
מכירות הרשת ברבעון, בו חל השנה חג הפסח, צמחו 6.1%, בדומה לצמיחה במדד מחירי המזון של סטורנקסט במחצית הראשונה, בעקבות העלאות המחירים החל מהקיץ החולף ושוב מתחילת השנה.
הצמיחה הושגה מעלייה של 4.8% בפדיון החנויות הזהות - סניפים שהיו פעילים הן ברבעון המדווח והן ברבעון המקביל ב-2023, המשמש להשוואה. העלייה במכירות נרשמה גם בזכות פתיחת חנות חדשה, לצד סגירת שתי חנויות. מכירות האונליין של החברה, שהיוו במחצית הראשון 4.6% ממכירותיה, צמחו אחרי תקופת הדוח וחצו את רף 5%.
החברה ציינה כי היא צופה שאם תימשך הלחימה בעזה, ימשיך קצב הצמיחה במכירות להיות מתון. אם הלחימה בצפון תתרחב ותהפוך למלחמה כוללת ונרחבת יותר, צופה החברה צמיחה ניכרת בפדיונות, תוך חוסרים נקודתיים משמעותיים בסחורות.
הרווח הגולמי של החברה צמח ב-9.3% ל-169.6 מיליון שקל, כך ששיעורו מהמכירות עלה ל-6.3% מהמכירות, לעומת 25.5% ברבעון המקביל אשתקד.
העלייה ברווח הגולמי, במקביל לצמצום שיעור הוצאות מכירה ושיווק ל-20.9% מהמכירות, לעומת 21.5% ברבעון המקביל אשתקד, הובילה לזינוק של 58.3% ברווח התפעולי שהסתכם ברבעון ב-23.2 מיליון שקל ושיעורו מהמכירות צמח ל-3.6% מהמכירות, לעומת 2.4% ברבעון המקביל של השנה שעברה.
העלייה ברווח הנקי נרשמה למרות זינוק חד של 83.9% בהוצאות המימון שהסתמו ב-10.4 מיליון שקל, בשל חידוש הסכמי שכירות, פתיחת סניף חדש והיוון ההסכמים החדשים לפי הריבית הגבוהה.
במהלך הרבעון השני קיבלה החברה הודעה מרשות התחרות על כוונה להגיש נגדה ונגד אייל רביד, המנכ"ל ומבעלי השליטה בה, כתבי אישום על ניסיון לעשיית הסדר כובל.
בחודש מאי זימנה הרשות את רביד לשימוע לפני הגשת כתב אישום, בעקבות התבטאויות פומביות שבאמצעותן ניסה לכאורה להגיע להסדרים להעלאת מחירים.
בחודש יוני החליטה רשות התחרות להגיש חמישה כתבי אישום בכפוף לשימוע נגד מנכ"ל ויקטורי רביד, מנכ"ל סופר ברקת אפי תשובה וסמנכ"ל המכירות ביוחננוף אלעד חרזי, בחשד לתיאום מחירים.
לפי כתבי החשדות, רביד היה הציר לתיאום, שסביבו התקיימו כל הפעולות שהובילו לכתב החשדות והוא זה שפעל מול יוחננוף לתיאום הימנעות מעריכת מבצעי הוזלות עמוקים, מול תשובה מסופר ברקת לשמירת הרווחיות הגולמית גם אחרי הטלת מס הקנייה על כלים חד פעמיים, ומול שסטוביץ, בית השיטה וד"ר פישר, על שפנה אליהם וביקש לגרום להעלאת מחירי מוצריהם אצל מתחריו.
זמן קצר לאחר הודעת רשות התחרות, הוגשה תביעה נגד החברה על ידי אחד מבעלי המניות, ובקשה להכיר בה כתביעה ייצוגית בטענה לנזק שנגרם לבעלי המניות כתוצאה מירידה בשער המניה כתוצאה מאי דיווחים בזמן על העבירות כביכול שבוצעו, ועל עצם העבירות שגרמו לנזק.
במקביל, אישר דירקטוריון החברה תוכנית רכישה עצמית, במסגרתה רכשה החברה מניות בהיקף של 6.9 מיליון שקל.
ויקטורי המונה 67 סניפים, מתוכם שישה סניפי סיטי – פורמט שאותו החליטה החברה לסגור, מחזיקה בהסכמים לפתיחת שלושה סניפי דיסקאונט בתל מונד, חריש ועמק חפר.