סגור

החיים שאחרי פימי: תדיר-גן תספק מכלולים לרכב החשמלי של אאודי

חתמה עם פולקסווגן על עסקה בהיקף של 15 מיליון דולר – גבוה מהשווי של הקבוצה כולה. ביולי, מכרה קרן פימי את החברה לקבוצת DBSI-גרין

תדיר-גן, שעוסקת בייצור ובשיווק של מכלולי מגנזיום, דיווחה הבוקר (א') כי אורטל יציקות, חברה בת שלה, חתמה עם קבוצת פולקסווגן על הסכם בהיקף של כ-15 מיליון דולר, לפיו היא תספק מכלולי מגנזיום לרכבים החשמליים של אאודי. הייצור הסדרתי של כלי הרכב החשמליים צפוי להתחיל במחצית הראשונה של 2022.

היקף העסקה גבוה משווי קבוצת תדיר-גן, שעומד על 35 מיליון שקל. החברה, שפועלת מקיבוץ נווה אור שליד בית שאן ומעסיקה כ-100 עובדים, נמצאת בשליטת קבוצת DBSI-ברין של ברק דותן ויוסי בן שלום מאז יולי האחרון.
DBSI-ברין רכשה את השליטה בקבוצה מקרן פימי של ישי דוידי בתמורה מותנית של עד 10 מיליון דולר, על פני תקופה של עשור. פימי קיבלה את השליטה על תדיר-גן ב-2011 כשהזרימה לה 41 מיליון שקל בתמורה ל-70% ממניותיה ובכך הצילה אותה מקריסה.

1 צפייה בגלריה
עמדת טעינה ל רכב חשמלי רכב חשמלי אאודי חניון בנין משותף חדש
עמדת טעינה ל רכב חשמלי רכב חשמלי אאודי חניון בנין משותף חדש
רכב חשמלי של אאודי
(צילום: עמית שעל)

את החציון הראשון של השנה תדיר-גן סיימה עם הפסד של 3.14 מיליון דולר. רוב ההפסד מיוחס להוצאות שנדרשה בשל הפסקת הפעילות של החברה הנכדה שלה, ADB, בגרמניה מ-2018, לאחר שנקלעה לחדלות פירעון כתוצאה מצמצום בפעילות ומירידה בהיקף ההזמנות.
דירקטוריון ADB תלה את קשיי החברה בשינויים חד-צדדיים בתנאי הסחר שכפתה עליה לקוחת העוגן שלה, פולקסווגן, בירידה בביקוש למוצרי דיזל בשל פרשת דיזלגייט ובשינויים רגולטוריים שנעשו בשנים האחרונות באירופה.
אחרי רכישתה בידי DBSI, בעלי השליטה החדשים הזרימו לה הלוואה של 4 מיליון שקל והובילו אותה להסדר כולל עם הבנקים לאומי, הפועלים, הבינלאומי ודיסקונט, להם היתה חייבת כמעט 17 מיליון שקל. אחרי תספורת של 50% היא פרעה חוב של כ-8.5 מיליון שקל.
בתדיר-גן מעריכים כי מהלכים אלה, לצד מעבר לעבודה באמצעות תבניות חדשות לייצור מכלולים לתעשיית הרכב, שצפוי ברבעון הראשון של 2022, יובילו את הקבוצה לרווח תפעולי. "תדיר-גן התמודדה במהלך השנים עם אתגרים מורכבים, אך ידעה לעמוד להם", אמר ל"כלכליסט" יו"ר הקבוצה, דותן. "ההסכם עם פולקסווגן הוא חוליה חשובה בשרשרת מהלכי ההבראה שאותם אנחנו מקדמים בחברה".
מנכ"ל הקבוצה, ערן תיבון, אמר: "המעבר מכלי רכב מבוססי דלק למכוניות חשמליות שבהן הרגישות למשקל הרכב גבוהה, מגביר את האטרקטיביות למוצרי הקבוצה. אנחנו מאמינים שיצרני כלי רכב חשמליים נוספים יבחרו לעבור לשימוש ברכיבי מגנזיום".