רווחיות סאני זינקה בזכות הרחבת הסניפים, משבר השבבים עדיין ניכר בתוצאות
רווחיות סאני זינקה בזכות הרחבת הסניפים, משבר השבבים עדיין ניכר בתוצאות
המחסור העולמי בשבבים מנע מיבואנית סמסונג להתחיל למכור בשנת 2021 גם את מחשבי המותג; לאחר שפתחה חמישה סניפים חדשים, עלה הרווח השנתי של סאני ל-26 מיליון שקל, מול 19 מיליון שקל בשנת 2020
סאני תקשורת מתאוששת ממשבר הקורונה עם רווח נקי של 26 מיליון שקל לשנת 2021, לעומת 19 מיליון שקל ב-2020. על אף השיפור, יבואנית סמסונג טרם הצליחה להחזיר את ההכנסות לימים טרם המשבר.
בסיכום השנה הסתכמו ההכנסות ב-915 מיליון שקל, עלייה מינורית של 1% לעומת 2020 - ההכנסות ב-ב-2019, טרום המשבר, עמדו על 1.18 מיליארד שקל. מכירות ציוד הסלולר אמנם חזרו לעצמן ב-2021, אך המחסור בשבבים עדיין יצר חוסר ודאות, שגררה ירידה משמעותית במכירות של סאני.
ה-EBITDA השנתי הסתכם ב-85.6 מיליון שקל (9.4% מסך המכירות), בהשוואה ל-EBITDA של 57 מיליון שקל בשנת 2020 (6.3% מסך המכירות), ו-78 מיליון שקל בשנת 2019. הרווח הגולמי של סאני גדל בשנה החולפת ב-45% והסתכם ב-136 מיליון שקל, בהשוואה ל-94 מיליון שקל בשנת 2020.
העלייה ברווח הגולמי, אשר נבעה משינוי בתמהיל המוצרים ומעלייה במכירות בסניפי המותג sumsong המאופיינים ברווחיות גבוהה, איפשרה לסאני להציג רווח גולמי דומה לזה שהציגה בשנת 2019 - אז הוא עמד על 130 מיליון שקל.
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת של החברה בשנת 2021 הסתכם ב-98 מיליון שקל, רובו מהרווח התפעולי התזרימי נטו של החברה. בשנת 2021 גדלו הוצאות המימון ל-38.9 מיליון שקל, לעומת הוצאות מימון של 23.3 מיליון שקל בשנת 2020. ההון העצמי של סאני בסוף שנת 2021 הסתכם ב-268 מיליון שקל (כ-55% מסך המאזן).
בשנת 2021 החליפה סאני את האג"ח שלה בהלוואה בנקאית - צעד ששיחרר אותה מההתניה שמנעה ממנה לחלק דיבידנד. סאני חילקה 20 מיליון שקל במהלך 2021, והודיעה עם פרסום הדו"חות על חלוקה נוספת של 10 מיליון שקל. סאני סיכמה את שנת 2021 עם רווח נקי מתואם של 45 מיליון שקל, זינוק של 40% לעומת 2020.
במסגרת הדוחות ציינה החברה כי מעוניינת להמשיך את הרחבת עסקי הקמעונאות שלה ב-2022 ולפתוח לפחות עוד 3 סניפים - בנוסף ל-27 הק'יימים ולאחר שבשנת 2021 פתחה 5 סניפים.
מנכ"ל החברה אלי לביא, אשר נכנס באפריל האחרון, מוסיף לבחון מכירת מוצרים טכנולוגיים משלימים נוספים בסניפי החברה, אך מדגיש שמדובר במוצרים שאינם מתחרים במוצרי סמסונג. בשנה שעברה החברה שקלה בעבר לרכוש את חברת אקספון, וכעת לדברי החברה, היא ממשיכה לבחון כניסה לשוק השירותים.
המתחרה המרכזית של סאני תקשורת היא אייקון, אשר מפעילה את רשת החנויות IDIGITAL. אייקון השלימה הנפקת מניות ראשונית בתל אביב לפני חודשים ספורים, וגייסה במסגרתה כ-150 מיליון שקל. בנוסף, אייקון השלימה את רכישת 85.3% ממניות חברת ויז'ואל ד.ג, לפי שווי של 80 מיליון שקל לחברה הנרכשת.