סגור
משקאות ספרינג של יפאורה משקות קלים
משקאות ספרינג של יפאורה (צילום: עמית שעל)

אחרי אובדן ההפצה של מי עדן והקנס של רשות ני"ע: מנכ"ל קרור מתפטר

דורון שטיגר כיהן חמש שנים כמנכ"ל החברה, שמחזיקה בחברות יפאורה ותפוגן; קרור מתמודדת עם השפעות המלחמה על מפעל תפוגן בשדרות, לצד אובדן הכנסות בשל סיום ההסכם עם מי עדן וקנס שהטילה עליה רשות ני"ע בשל אי דיווח על הפסקת ההסכם

מנכ"ל קרור אחזקות, דורון שטיגר, התפטר מתפקידו. החברה דיווחה הערב (ג') על עזיבת שטיגר וציינה כי הוא גם "יחדל לכהן, באופן מיידי, כדירקטור בחברות המוחזקות יפאורה, יפאורה-תבורי ותעשיות תפוגן". שטיגר שימש בתפקיד המנכ"ל כחמש שנים.
קרור אחזקות של שלמה רודב ורוני גת היא בעלת השליטה בחברת המשקאות יפאורה וביצרנית הצ'יפס הקפוא תפוגן.
החברה חווה טלטלה על רקע איבוד זכיון ההפצה של מי עדן לטובת המתחרה טמפו, בנוסף לפגיעה ברציפות הפעילות של מפעל תפוגן בשדרות על רקע המלחמה בדרום.
החברה חתמה את הרבעון השני של השנה עם ירידה של 8.6% ברווח הנקי והוא הסתכם ב-34 מיליון שקל. הכנסות החברה ירדו ב-4% ברבעון והסתכמו ב-240 מיליון שקל, מתוכם 31 מיליון שקל נגרעו כתוצאה מהפסקת הפצת מי עדן.
איבוד ההפצה של המים המינרליים מתוצרת מי עדן הכניס את קרור לתסבוכת, כאשר בחודש יולי הטילה רשות ניירות ערך על החברה קנס בהיקף 396.5 אלף שקל, בעקבות הפרה של חובת גילוי השלכות החלטת מי עדן להעביר מידיה את הפצת מוצריה.
במקביל, הוגשה תביעה נגד קרור בעניין אי הדיווח אודות ההשפעה של הפסקת הסכם הפצת מי עדן, ובקשה להכיר בה כייצוגית. בתביעה נטען כי העובדה שהחברה מסרה באיחור את הנתונים הכמותיים גרמה לכך שהמניות שלה נסחרו במהלך תקופת ההטעיה במחיר מנופח, ועם חשיפתם נפל שער המניה בחדות וגרם נזק למשקיעים.
השבוע הודיעה החברה לקמעונאים כי בכוונתה לייקר את מוצריה בשיעור של עד 6% החל מחודש דצמבר הקרוב.