סגור

דלתא הפתיעה בתוצאות הרבעון השלישי, אבל התחזית קילקלה

חברת התעופה פותחת את עונת הדוחות של הסקטור, שנהנה מסיוע ממשלתי כבד לאורך המשבר; דלתא רשמה לראשונה פלוס ברווח המתואם מאז תקופת טרום המגפה - וכפול מהצפי; אך בחברה ציינו כי העלייה במחירי הדלק תקשה עליה להישאר רווחית ברבעון הנוכחי

דלתא איירליינס יורדת ב-1.5% בטרום בניו יורק אחרי תוצאות טובות מהצפוי, לצד תחזית קודרת. החברה רשמה לראשונה מאז עידן טרום המגפה פלוס ברווח המתואם ואף כפול מצפי האנליסטים בשוק. יחד עם זאת, ציינו בחברה כי העלייה במחירי הדלק לאחרונה תקשה עליה להישאר רווחית ברבעון הנוכחי (הרביעי).


הרווח הנקי עמד ברבעון השלישי על 1.21 מיליארד דולר או 1.89 דולר למניה. זאת לעומת רווח נקי של 1.5 מיליארד דולר ברבעון השלישי של 2019 (בטרפ פרצה המגפה) או 2.31 דולר למניה.

1 צפייה בגלריה
מטוס דלתא איירליינס
מטוס דלתא איירליינס
מטוס חברת התעופה דלתא איירליינס
(בלומברג)

הרווח המתואם עמד על 30 סנט למניה, מאחר ועיקר הרווח ברבעון נגזר מהסיוע הממשלתי לדלתא בסכום של 1.3 מיליארד דולר. יחד עם זאת, האנליסטים ציפו לרווח מתואם של 15 סנט (רווח מתואם כפול מהתחזיות).
הכנסות דלתא עמדו על 9.15 מיליארד דולר, אמנם נמוך ב-27% לעומת הרבעון המקביל ב-2019, אך מעל תחזיות האנליסטים להכנסות של 8.38 מיליארד דולר.
החברה צופה כי ברבעון הנוכחי (הרביעי) תפוסת הנוסעים תגיע ל-80% לעומת התפוסה ברבעון המקביל של 2019. מניית דלתא טיפסה מתחילת השנה ב-8.3%.
ברבעון הקודם (השני) רשמה דלתא רבעון ראשון בפלוס בשורת הרווח מאז סוף 2019, טרם התפרצות הקורונה. ההזמנות לטיסות זינקו בחודשים אפריל-מאי-יוני, לעומת הרבעון השני של 2020, בתקופת שיא המגפה והסגרים.
שנת 2020 הייתה "השנה הקשה ביותר בהיסטוריה של דלתא", כך סיכם אז מנכ"ל החברה אד בסטיאן (Ed Bastian), לאחר הפסד של 12.4 מיליארד דולר.