ההכנסות גדלו, הרווחיות נשחקה: בריל מסכמת רבעון
ההכנסות גדלו, הרווחיות נשחקה: בריל מסכמת רבעון
חברת האופנה סיימה את הרבעון עם ירידה של 13% ברווח הנקי ל-4.6 מיליון שקל; בשל הנחות גדולות יותר ביחס לרבעון המקביל, הרווחיות התפעולית של בריל ירדה ל-5.8%, מול 7.7% לפני שנה
האינפלציה והמלאי שגדל פגעו בשורה התחתונה הרבעונית של בריל. קבוצה האופנה בראשות היו"ר שחר תורג'מן והמנכ"ל יהודה אלבז, סיימה את הרבעון השלישי עם עלייה של 9% את הרבעון השלישי עם ירידה של 13% ברווח הנקי ל-4.6 מיליון שקל.
ההכנסות בתקופה הסתכמו ב-137.5 מיליון שקל לעומת 126 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2021, עלייה של 9%. בה בעת, התייקרות המוצרים ומבצעי הנחות (עמוקות יותר ביחס למבצעי 2021) פגעו בשיעור הרווח הגולמי שירד ל-53%, מול 57% ברבעון המקביל.
שנת 2021 אופיינה במחסור במלאים ועל כן החברה לא נדרשה לבצע הנחות עמוקות מדי כדי להיפטר מהמלאי הקיים - ברבעון השלישי של 2022 המלאים כבר הצדיקו הנחות גדולות יותר כאמור.
ההנחות האמורות שפגעו ברווחיות הגולמית גררו ירידה של 17.5% ברווח התפעולי, שעמד על 8 מיליון שקל. גם בשורה זו נרשמה ירידה בשיעור הרווחיות, ל-5.8%, מול 7.7% ברבעון המקביל.
הפדיון למ"ר בחנויות הזהות עלה ב-2.5% לעומת הרבעון השלישי בשנה שעברה. במגזר הנעלה (שיווק נעליים מיבוא) עלה הפדיון למ"ר בחנויות זהות ב-4%; במגזר סופר ברנדס (נעליים ותיקים במותגים ניין ווסט, מארק פישר, איזי ספיריט ועוד) נרשמה עלייה של 16.2%; בחנויות לי קופר העלייה לפדיון למ"ר בחנויות הזהות עמדה על 5.3%. לעומת זאת, מגזר SBN (חנויות נאוטיקה, טימברלנד ואמפוריום) סבל מירידה של 7% במכירות ביחס לרבעון מקביל.
ענף האופנה מאופיין בעונתיות, ומושפע בעיקר ממכירות סוף עונה שחלות ברבעון הראשון וברבעון השלישי - אלה בד"כ מובילולת לצמצום המחזור ולצמצום ברווח. הרבעון הרביעי נחשב מסורתית לחזק יותר בשל מכירות פריטי חורף שמחירם גבוה ביחס לפריטי קיץ.