סגור
הנפקת פלייטיקה ב נאסד"ק
הנפקת פלייטיקה בנאסד"ק

נשיא פלייטיקה: "לא שווה לנו להשקיע כסף רב בפיתוח משחקים חדשים"

חברת הגיימינג דיווחה על ירידה בהכנסות הרבעוניות לראשונה מאז ההנפקה - בשיעור של 2.7%; הרווח הנקי נחתך ב־14.2% ביחס לרבעון המקביל, ועמד על 87.5 מיליון דולר; קרייג אברהמס, נשיא וסמנכ"ל הכספים של פלייטיקה: "בשנה שעברה השקנו משחקים חדשים, ואילו כיום אנחנו מתמקדים בהשקעות חיצוניות ובשותפים בינלאומיים"

לאחר שענקית המשחקים הישראלית־סינית פלייטיקה (Playtika) פיטרה כ־500 עובדים ברחבי העולם - מהם 180 עובדים מישראל - לא היה קשה לחזות כי הקשיים הכלכליים שלה ישתקפו גם בדו"חות הכספיים של הרבעון הרביעי ב־2022.
לראשונה מאז שהונפקה בוול סטריט במרץ 2021, פלייטיקה דיווחה על ירידה של 2.7% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל, ל־631 מיליון דולר. הרווח הנקי ברבעון נחתך ב־14.2% לעומת התקופה המקבילה ל־87.5 מיליון דולר, אם כי מדובר על שיפור לעומת הרבעון השלישי, שבו הרווח עמד על 82 מיליון דולר.
לעומת דו"חות קודמים, פלייטיקה בחרה לדווח נתונים אך ורק על שלושת המשחקים המובילים שלה: בינגו בליץ (Bingo Blitz), סלוטומניה (Slotomania) ו־Solitaire Grand Harvest.
ההכנסות מבינגו בליץ ומ־Solitaire Grand Harvest עלו ברבעון בשיעור של 18.4% ושל 18.7% בהתאמה לעומת הרבעון המקביל, אך ההכנסות מסלוטומניה, אחד ממנועי ההכנסות הוותיקים ביותר, ירדו ב־9% לעומת הרבעון המקביל. בסבב הפיטורים האחרון, פלייטיקה החליטה גם לסגור לצמיתות את סטודיו המשחקים ג'לי באטן (Jelly Button) הישראלי, שאותו רכשה ב־2017 תמורת עשרות מיליוני דולרים ולגנוז את משחקיו.
בשיחה עם משקיעי החברה, אמר קרייג אברהמס, נשיא וסמנכ"ל הכספים של פלייטיקה, "בשנה שעברה השקנו משחקים חדשים, ואילו כיום אנחנו מתמקדים בהשקעות חיצוניות ובשותפים בינלאומיים. אנחנו מקפיאים את פיתוח המשחקים בתוך החברה, למעט מבית ווגה (Wooga)", שהיא יצרנית המשחקים הברלינאית, אותה רכשה פלייטיקה בשנת 2018 תמורת 100 מיליון דולר.
"המשכנו לפתח ב־2022 משחקים עם מדדים מצוינים של שימור שחקנים ומונטיזציה", ציין אברהמס. "ההבדל לעומת שנים עברו הוא עלות ההתקנות (CPI). מחיר רכישת המשתמשים החדשים זינק למעלה. עד שזה ישתנה, אנחנו לא מאמינים ששווה לנו להשקיע כסף רב בפיתוח משחקים חדשים בחברה. הנהלת החברה לא התייחסה לכך ישירות בשיחה עם המשקיעים, אבל בתחילת השנה, הגישה פלייטיקה הצעה לרכישת רוביו, יצרנית סדרת "אנגרי בירדס", לפי שווי של 700 מיליון יורו. רוביו דיווחה לבעלי המניות שלה כי נכנסה למשא ומתן מול פלייטיקה ובמקביל, מול בעלי עניין נוספים.
מנכ"ל ומייסד פלייטיקה, רוברט אנטוקול, שלל בשיחה עם המשקיעים את האפשרות להטמיע פרסומות בתוך המשחקים: "אנחנו לא נשנה את המדיניות שלנו. ניסינו את זה, אבל זה מעולם לא עבד טוב מבחינתנו. כשהמשתמשים מבצעים רכישות בתוך המשחק, הם ימשיכו לשחק לאורך זמן. שמנו לב כי בלי פרסומות, הצלחנו להביא יותר לקוחות משלמים וזה אחד היתרונות הגדולים שלנו על המתחרים שלנו", סבור אנטוקול.
סמנכ"ל הכספים אף התייחס למשבר הפיננסי, שלא פסח על תעשיית הגיימינג, ובייחוד על יצרניות משחקים צעירות: "מצד אנחנו, רואים פחות סטארט אפים שמצליחים לצמוח ולהגדיל את קהל המשתמשים שלהם, מה שיוצר עבורנו פחות הזדמנויות רכישה. מצד שני, בגלל הקושי לצמוח, יש לנו יותר הזדמנויות להשקיע לפי שווי טוב יותר עבורנו ומאפשר לנו לקנות חברות שמתקשות כיום. אלה שני הצדדים של המטבע".
עוד הוסיף אברמס כי "שבעה מתוך תשעת המשחקים המצליחים ביותר שלנו ב־2022 הגיעו דרך מיזוגים ורכישות, כך שמיזוגים ורכישות נמצאים בראש סדר העדיפויות שלנו; ככה אנחנו רוצים להביא משחקים חדשים לפורטפוליו שלנו", ציין אברהמס וחזה כי "נמשיך לראות קונסולידציה בתעשיית משחקי המובייל; קשה לי להעריך באיזה קצב".