סגור
תחנת הכוח אשכול אשקלון 1
תחנת הכוח אשכול (צילום: שאטרסטוק)

אחרי השלמת רכישת תחנת אשכול: דליה מקפיצה את שכר הבכירים

החברה שמייצרת 15% מהחשמל הפרטי בישראל הציגה עלייה של 9.3% בהכנסות הרבעון השני, שהסתכמו ב-545.6 מיליון שקל; דליה עדכנה את שכר המנכ"ל והיו"ר, כשחלק מהשכר מבוסס על מענקים בהתאם להקמת תחנות כוח חדשות

דליה אנרגיה הציגה עלייה חדה בהכנסות הרבעון השני ומזניקה את שכר המנכ"ל והיו"ר, כשחלק משמעותי מהשכר מבוסס על מענקים בהתאם להקמת תחנות הכוח החדשות של החברה שהשלימה את רכישת תחנת הכוח באשכול ביוני האחרון.
במקביל לדוחות הכספיים, הודיעה דליה, שאחראית לייצור 15% מהחשמל הפרטי בישראל, על עדכון שכר הבכירים ובראשם המנכ"ל עובד דבי והיו"ר דורון סט.
עלות שכרו השנתית הכוללת של דבי תעלה מ-2.9 מיליון ל-5.3 מיליון שקל. כאשר 1.265 מיליון שקל הם בתשלום מבוסס מניות וקצת יותר מ-2 מיליון שקל מבוססים על מענקים שיקבל עם השלמת הרחבת תחנת הכוח דליה 2 והקמת תחנת הכוח החדשה באשכול.
שכר הבסיס של דבי יעלה ב-19% מ-101 אלף שקל בחודש ל-120 אלף שקל בחודש. כמו כן, חלק מהתשלום מבוסס מניות מותנה בהישארות של המנכ"ל למשך חמש שנים.
עלות שכרו של היו"ר סט תעלה גם היא בצורה משמעותית ל-3.45 מיליון שקל בשנה, לעומת 2.3 מיליון שקל, ובמבנה המבוסס גם הוא על הצלחות בהקמת תחנות הכוח החדשות. שכר הבסיס יעמוד על 51 אלף שקל אך גם היקף המשרה יעלה ל-50% מ-33%.
סך ההכנסות של חברת דליה מתחנת הכוח דליה (915 מגה וואט), וללא תחנת הכוח באשכול, עלו ברבעון השני של השנה ב-9.3% והסתכמו ב-545.6 מיליון שקל.
עיקר הצמיחה בהכנסות נבע מעלייה במכירות החשמל ללקוחות, כשתעריף החשמל הממוצע, הכולל גם שיקלול בין מחיר החשמל ללקוחות פרטיים ולמנהל המערכת, ירד ביותר מ-1% בין התקופות. הרווח מהפעלת התחנה עלה ב-44.7% והסתכם ב-89.3 מיליון שקל.
על אף הצמיחה בהכנסות, עלייה של שמונה מיליון שקל בהוצאות המימון הובילה את החברה להפסד רבעוני, אך מצומצם מההפסד ברבעון המקביל אשתקד.
בדליה סיימו את הרבעון השני של השנה עם הפסד נקי של 7 מיליון שקל, שנבע מעלייה בהוצאות המימון של החברה בשל הרחבת אגרות חוב בסך 21 מיליון שקל ועלייה של 1.6% במדד המחירים לעומת 1.4% ברבעון המקביל בשנה שעברה.
עם זאת, מדובר בצמצום משמעותי של ההפסד - את הרבעון המקביל בשנה שעברה סיכמה דליה עם הפסד של 57.6 מיליון שקל, בעקבות חילוט ערבויות של חברת החשמל בגובה 87.5 מיליון שקל במסגרת המכרז באשכול.
בתחילת יוני הושלמה מכירת תחנת הכוח באשכול לדליה (75%) מידי חברת החשמל בתמורה ל-9.1 מיליארד שקל. באשכול הספק מותקן של 1,600 מגה-וואט היא התחנה הגדולה ביותר שהוחלט על הפרטתה במסגרת הרפורמה בחברה מ-2018.
סך ההכנסות של אשכול בחודש יוני הסתכמו ב-200 מיליון שקל (החלק של דליה, 150 מיליון שקל) וה-EBITDA הסתכם ב-75.6 מיליון שקל (חלקה של דליה 56.7 מיליון שקל).