סגור
  אפי סנדרוב מנכ"ל עמיתים
אפי סנדרוב מנכ"ל עמיתים (צילום: דרור יסתכהל )

בלעדי
עמיתים תממן בחצי מיליארד שקל פרויקט של שפיר בירושלים

קרנות הפנסיה הוותיקות יעניקו לחברת התשתיות הלוואה ל־25 שנה להקמתו של פרויקט קריית הממשלה החדשה. עלות הקמת הפרויקט מוערך ב־700 מיליון שקל 

קרנות הפנסיה הותיקות עמיתים יעמידו מימון של 500 מיליון שקל לפרויקט קריית הממשלה החדשה בירושלים שיוקם על ידי שפיר הנדסה. חברת התשתיות והבנייה שבשליטת האחים שפירא זכתה במרץ 2023 במכרז להקמה ותחזוק מבנה ג'נרי 3 בירושלים, פרויקט ששוויו מוערך ב־2.1 מיליארד שקל.
שווי זה כולל את מימון ההלוואות, כשהעלות של ההקמה היא כ־700 מיליון שקל. ההלוואה של עמיתים היא ל־25 שנה, ושפיר תישא גם בעלויות התפעול של הפרויקט. במסגרת המימון, המדינה תעביר לשפיר מענק הקמה של עשרות מיליוני שקלים כך שההון העצמי של החברה בפרויקט הוא לא יותר מעשרות מיליוני שקלים.
המכרז להקמת הפרויקט, שהוציא החשכ"ל במשרד האוצר, היה לתכנון, הקמת ותחזוקת מבנה משרדים המיועד עבור משרדי הממשלה, שימושים נלווים ושטחים מסחריים, בהיקף של 82 אלף מ"ר.
שפיר תתחזק את הפרויקט במשך 21 שנים החל מסיום תקופת ההקמה, שכבר החלה, ונקבעה ל־4 שנים ממועד צו תחילת העבודה. המתחם ממוקם בקריית הממשלה בירושלים, מעל למתחם הדיפו של הרכבת הקלה, שנבנה אף הוא בימים אלו על ידי שפיר כחלק מפרויקט הרכבת הקלה בירושלים שמקימה שפיר.
בעבר מימנה עמיתים המנוהלת בידי אפי סנדרוב עבור שפיר את פרויקט כביש 6 צפון בסך 2.8 מיליארד שקל, בקונסצורסיום עם הראל הפניקס ופסגות, מימון שניתן ב־2015. בנוסף מימנה עמיתים יחד עם מוסדיים נוספים עבור שפיר ואוריין את פרויקט המרכזים הלוגיסטיים של צה"ל שהיקפו עמד על 6.75 מיליארד שקל.
עמיתים החליטה להעניק את המימון לבד ולא לצרף אליה מוסדיים או בנקים נוספים. לדברי סנדרוב, "עסקת ג'נרי 3 משקפת את היכולת של חטיבת ההשקעות בעמיתים לאתר אפיקי השקעה המאופיינים בסיכון נמוך מחד, ואשר מביאים תשואה נאה לחוסכים מנגד, על רקע סביבת הריביות הנוכחית".
את העסקה מטעם עמיתים הובילה דנית קורנשטיין פרייס, שמובילה את ההשקעות בתשתיות וזיו פרנקל, מנהל מערך האשראי. את עמיתים ליווה בעסקה עו"ד יותם לשם ממשרד גרוס ואת שפיר עו"ד ניצן כהנא ממשרד ארנון. בייעוץ פיננסי ליוותה את עמיתים ורדה שטרן מאסכולה מימון פרויקטים ואת שפיר ליווה אמנון אלון מוריאנס ייעוץ כלכלי.