מספנות ישראל מכפילה את ההכנסות במקביל להתמודדות על נמל חיפה
מספנות ישראל מכפילה את ההכנסות במקביל להתמודדות על נמל חיפה
החברה שנהנית מהפריחה בשוקי ההובלה והמלט מסכמת את הרבעון עם הכנסות של 367 מיליון שקל - הרווח התפעולי זינק 182% ל-55 מיליון שקל; לפני 3 שבועות הודיעה מספנות ישראל על פרישת השותפות האירופיות שלה במכרז על נמל חיפה, ועל הגשת ההצעה שלה באופן עצמאי
מספנות ישראל שנהנית מהפריחה בשוק התובלה העולמית מסכמת רבעון עם עלייה חדה בהכנסות וברווחים, לצד צמיחה בכל מגזרי הפעילות שלה. זאת בימים שבהם היא מתמודדת באופן עצמאי על מכרז נמל חיפה, לאחר פרישת השותפות האירופיות שלה בהתמודדות.
הכנסות החברה ברבעון הראשון זינקו ב-96% ל-366.7 מיליון שקל (לעומת 187.2 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2021). הרווח התפעולי עמד על 55 מיליון שקל, מול 19.5 מיליון שקל ברבעון המקביל - קפיצה של 182%, הרווח הנקי עלה ב-146% ל-39.5 מיליון שקל, בהשוואה ל-15.6 מיליון שקל ברבעון המקביל.
לפני כשלושה שבועות הודיעה מספנות ישראל כי השותפות האירופיות שלה, יורוגייט הגרמנית וקונטשיפ האיטלקית – החליטו לפרוש מהמכרז להפרטת נמל חיפה - ושהיא תיגש למכרז לבדה, מול 4 מתחרות נוספות. נמל חיפה הוא הנמל השני בגודלו בארץ אחרי נמל אשדוד - בשנת 2021 כ־47% מכלל מטעני המכולות בישראל עברו דרכו (דרך נמל אשדוד עברו 52%). מלבד תחום המטענים, נמל חיפה הוא הנמל המרכזי בישראל בכל הקשור לתנועת נוסעים ואוניות קרוזים.
פעילות המגזרים
מספנות ישראל הנשלטת על ידי החברה שלומי פוגל, סמי קצב, משפחת שמלצר וקבוצת גולד בונד הבורסאית. פועלת כיום ב-4 מגזרים שונים - מגזר המספנה שמספק את ההכנסות הגדולות ביותר, מגזר הנמל, מגזר ההובלה הימית ותחום המלט.
הכנסות מגזר המספנה (המשרתת גם את ספינות חיל הים) קפצו ברבעון הראשון ל-163 מיליון שקל, לעומת 27.1 מיליון שקל ברבעון המקביל, בעיקר בשל החכרת אוניות ועלייה בהיקף העבודות במספנה. ה-EBITDA במגזר עמד על 23.4 מיליון שקל (כ-14% מההכנסות), לעומת 3.4 מיליון שקל (כ-13% מההכנסות) ברבעון המקביל.
ההכנסות במגזר ה'נמלי' עלו ב-11.5% ל-49.7 מיליון שקל, לעומת 33.6 מיליון שקל ברבעון המקביל - עלייה שמיחסת לצמיחה בפריקת מטענים ותוספת ימי העבודה בשבתות. ה-EBITDA במגזר הסתכם ב-15 מיליון שקל (כ-30% מההכנסות), בדומה לרבעון המקביל (34% מההכנסות).
במגזר ההובלה הימית פועלת מספנות ישראל באמצעות צי של 9 אוניות ו-4 אוניות נוספות המיועדות לפריקת מלט. מחירי ההובלה הימית המטפסים הקפיצו את ההכנסות ב-134% ל-28.2 מיליון שקל, לעומת 12 מיליון שקל ברבעון המקביל. ה-EBITDA צמח ביותר מפי 3 ל-9.5 מיליון שקל (34% מההכנסות) לעומת 3 מיליון שקל ברבעון המקביל (25% מההכנסות).
במגזר המלט המהותי מאד לתוצאות מספנות ישראל עלו ההכנסות ב-19% ל-124.1 מיליון שקל, לעומת 104.2 מיליון שקל ברבעון המקביל, בעיקר בזכות התייקרות מחירי המלט ביחס לרבעון הראשון בשנה שעברה. ה-EBITDA של הפעילות עלה ב-36% ל-15.5 מיליון שקל (כ-12% מההכנסות), לעומת כ-11.4 מיליון שקל ברבעון המקביל.
מנכ"ל החברה צביקה שכטרמן אמר עם פרסום הדוח: "אנחנו מסכמים את הרבעון עם צמיחה משמעותית בהכנסות וזינוק ברווח הנקי, זאת כפועל יוצא של אסטרטגיית החברה לגיוון והרחבת הפעילויות תוך חתירה ליעילות מקסימלית. אנחנו ממשיכים להשקיע בפיתוח מנועי הצמיחה השונים, תוך שימוש במיקומנו על קו המים כתשתית עליה החברה יוצקת פעילויות מגוונות בסינרגיה האחת עם השנייה תוך שמירה על גמישות תפעולית ביניהן, לטובת המשך הצמיחה".